Ik vind het ook lastig met zo’n kleintje van 2. Ik heb het bukken/tillen zoveel als mogelijk geëlimineerd. Aankleden en verschonen doe ik op de grond, dan moet ik wel naar beneden, maar is minder belastend dan haar op de commode te tillen. Of ik laat haar zelf ergens opklimmen. Om te troosten ga ik ook door de knieën of ik laat haar bij mij op schoot kruipen. Wij douchen in bad, daar tilt mijn vriend haar in en uit.
Wasmand bv wordt ook alleen nog door hem gedragen. Die zet hij dan op een tafel waarvandaan ik het kan ophangen (of hij hangt het op).
En inderdaad lopen, zitten en liggen afwisselen. Ik blijf echt liggen tot alles weer tot rust is, en dan opstaan volgens de instructies van de bekkenfysio.
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik al met 20 weken gestopt met werken. Na die zwangerschap ben ik doorgegaan met bekken- en kaakfysio’s waardoor ik het nu iets langer hoop vol te houden. Ik ben nu 20 weken zwanger, maar het ziet er ook hier niet naar uit dat ik nog heel lang kan blijven werken.