Enorme buikpijn en harde buiken

Heb sinds een 2 dagen heel erge buikpijn en harde buiken.Hebben jullie hier ook last van of zal ik het toch wat rustiger aan moeten gaan doen? Ook voel ik de kleine al 5 dagen niet meer maar misschien is ie wel gedraaid ofzo.Kan eigenlijk nog niet rusten, want heb het de komende 3 weken razend druk. Afwerken van de verbouwing, verhuizen en de bruiloft er achteraan. Heb vandaag toch schoonmoeder, vriendin, zussen en tantes gevraagd om mee te helpen schoon te maken en over te huizen, maar de meeste dingen moet je toch zelf inpakken en weer wegzetten. Maar om het lange verhaal kort te houden, zijn die harde buiken normaal?

heee supertje,
ik heb hier gelukkig geen last van, wat vervelend joh net in deze drukke periode (verbouwing, verhuizen en bruiloft), maar ik vind die harde buiken wel vroeg hoor......tenminste ik neem aan dat je ook rond de 16 weken zwanger bent? ik heb dat bij alledrie nog niet gehad.......
bel anders ff met je verloskundige, dan ben je miss wat geruster!
hou je ons op de hoogte?
liefs!

Hoi,
Ik heb in de avond ook al soms last van harde buiken, maar een harde buik geeft vaak wel aan dat je te druk bent, zeker met dit aantal weken, een paar keer is niet erg, maar de dag door is een toch een signaal!
Ik zou het iig bespreken met je vk en proberen zoveel mogelijk tussendoor even te rusten!
Liefs MJ

Ik heb ook vaak harde buiken. Vorige zwangerschap had ik dat ook. In mijn geval kwam het volgens de verloskudige doordat mn zwangerschappen dicht op elkaar zaten en niet door de drukte. Weet jou situatie niet maar dat zou dus ook kunnen!

Is mijn eerste dus daar kan het niet aan liggen. Heb vandaag een echte rustdag ingelast en het is nu wel wat minder. Nog niet weg, maar kijk het morgen nog even aan. Mocht het morgenochtend weer zijn,dan bel ik even naar de huisarts.

had vorige weekend ook last van harde buiken, (pas 14 weken toen) maar had teveel gedaan en gejsouwd, dus volgens mij kan het wel en moet je gewoon iets rustiger doen

Het is idd echt een signaal en daar moet je echt naar luisteren. zeker in nu, wanneer je verder bent ook maar het is nog best wel vroeg voor harde buiken hoor.
Probeer echt rust pauzes/dagen in te lassen of tussen de middag even te gaan rusten.

Vanmiddag bij de huisarts geweest. Ze dacht eerst aan een eventuele blaasontsteking, maar de urine is mooi schoon. Ze heeft gevoeld en toen kreeg ik weer een harde buik. Later heeft ze naar het hartje geluisterd en dat klopte heel goed en sterk. Beetje gerustgesteld, maar wel het advies om rust te gaan houden. Moet volgende week vrijdag weer voor controle. Bij elke twijfel of pijntje mag ik bellen en direct komen. Had zelf ook wel bedacht dat het rustiger aan moest, maar als een arts het zegt is het toch wel een stuk strenger. Nu maar lijstjes maken wat er nog moet gebeuren en delegeren maar.(Aangeboren talent) Voor mezelf maar de administratie bijwerken op het progamma gezet. Lekker thuis dus rusten wanneer ik wil.

Terug
Bovenaan