Enorme gedragsverandering...

Lieve ouders,
Een jaar en 5 dagen geleden zijn wij ouders geworden van een heel lief jongetje. Ik ben bevallen in Spanje en het grootste gedeelte van het jaar woon ik daar. Ons kind is vanaf het begin extreem makkelijk. Zo makkelijk, dat het niet eens te omschrijven is. Bijna vanaf het begin 10 a 12 uur doorslapen, nooit huilen (een enkele keer bij ziekte of inentingen, maar dus echt bij uitzondering). Tot voor kort speelde hij zonder problemen, uren alleen in de box (of in de woonkamer). Tot een paar dagen geleden...

We waren deze winter 3 maanden in Nederland. 2 dagen voordat we terug naar Spanje zouden gaan, veranderde iets in het gedrag van ons kind. Hij begon te huilen in de boks. Nu we weer in Spanje zijn sinds 4 dagen is het nog erger geworden. Hij huilt alles bij elkaar als ik hem naar bed breng (eerder deed ik de deur dicht en ging hij vanzelf slapen). Hij slaapt wel de hele nacht door.

Als hij alleen al het idee krijgt dat ik hem in de box wil zetten, maakt hem aan het huilen. Ik kan de kamer niet uitlopen of hij huilt. Het liefst zit hij de hele dag met zijn duim in zijn mond op schoot, of hij scharrelt door de woonkamer. Heel schattig maar zo vermoeiend! Helemaal omdat we het niet gewend zijn.

Verder drukt hij heel vaak zijn gezicht, met open mond, bovenop mijn gezicht en beweegt zijn hoofd dan hard heen en weer (als een baby die opzoek is naar een tepel). Soms doet hij dit zo hard dat het mij zeer doet (hij trekt erbij aan mijn haar ook). Hij heeft gelukkig nog geen tanden en er is ook nog niks te zien dat zou aantonen dat ze onderweg zijn. Hij eet/ drinkt verder goed, geen koorts etc.

Iemand die dit herkend? Tips? Ik kan me haast niet voorstellen dat ons voorheen zo rustige/ tevreden jongetje zo abrupt in een lastpak is veranderd ?
 
Heeeeeel herkenbaar. 
Mijn dochtertje van 1 jr en 1 maand heeft dat nu ook. Wij dachten dat het kwam omdat ze een klein ongelukje gehad heeft en in het ziekenhuis twee hechtingen heeft gekregen dat dat zo veel indruk heeft gemaakt.
ze wil maar bij mama ook s nachts.
daarnaast weigert ze ook te eten, het gezonde eten dan want een koekje gaat er wel in.
ik lees even mee voor tips en trucks 
 
Vreemde verandering hè? Misschien zijn onze kinderen dan toch gevoelig voor die bekende sprongetjes? Ondanks dat het eerste jaar zo makkelijk verliep?
Ik lees namelijk net dat rond deze tijd een nieuwe sprong begint. En dat ze dan extreem bang zijn om van papa en mama gescheiden te worden. Wel raar dat we hier eerder nooit last van die beruchte sprongen hebben gehad... 
Hier gister ook in mama's armen in slaap gevallen en toen naar bed gebracht. Nog nooit eerder gebeurd... En waarschijnlijk niet het beste. Maar ik weet het ook even niet meer ?
 
Heel herkenbaar en hoort er helemaal bij! Ons zoontje wordt volgende week 2 en kan zeggen dat ik het een pittig jaar vond! Ze gaan door zoveel fases en leren zoveel waardoor het ook heel snel wisseld! Ons zoontje is nog steeds lief en makkelijk maar ze vragen toch meer en andere aandacht. 
Het enige advies wat ik kan geven ga mee met de fases en probeer erachter te komen wat werkt. Is elke fase even aftasten en het kan zo zijn dat straks zo weer beter gaat!! 
Succes ?
 
Hee herkenbaar. Waarschijnlijk gewoon veelatingsangst wat absoluut bij deze leeftijd hoort.
En wat betreft het met open mond op je afkomen etc. Ons jochie doet dat ook maar hij bedoelt het als “kusje”. Soms komen daar tanden of een natte tong aan te pas. Maar zolang de intentie goed is vinden wij dit geen probleem. Zolang het maar niet overgaat in bijten. 
 
Bedankt voor jullie berichtjes! Het gaat inmiddels alweer veel beter. Hij accepteert het weer om af en toe in de boks te spelen. En we mogen ook weer de kamer uit lopen zonder dat hij het op een brullen zet. Er is inmiddels wel een eerste tand door gekomen! Dus ik denk dat het daar ook mee te maken heeft gehad. Wie zal het zeggen. Het blijft soms moeilijk om onze kleine mensjes te begrijpen!
 
Gatverdamme zeg engerd dat je bent waarom is er altijd iemand die niet normaal kan doen jou moeder heeft duidelijk nooit op een forum gezeten die deed maar wat daarom ben jij nu zo 
 
Terug
Bovenaan