Enorme pijn in linkerzij/rug in combi met harde buiken

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik wil graag even mijn verhaal kwijt, misschien herkent iemand dit, want het maakt me toch wel heel onzeker.</p><p>Ik ben inmiddels 37 weken zwanger. Ik heb sinds woensdag enorme pijn in mn linkerzij/rug de pijn zit rondom de flanken (of hoe je dat ook noemt :p). Ook heb ik extreem last van harde buiken vooral als die pijn komt in mn rug. ik heb een ctg gehad ivm de harde buiken maar geen wee activiteit te zien. De pijn houdt gemiddeld een halfuur aan en zakt daarna wat weg en zo iedere keer weer wisselend. De pijn is echt ondragelijk en op die momenten moet ik ze echt weg zuchten en kan ik wel huilen. Ook mijn urine is getest die was schoon. Ik zit een beetje met de handen in mn haren want het doet echt enorm zeer en wordt ik er beroert van (en ik heb best een hoge pijngrens al zeg ik het zelf). </p><p> </p><p>Ik heb van de dokter codeïne tabletjes gekregen en mag paracetamol maar daar voel ik me niet echt fijn bij.</p><p> </p><p>Iemand hier ervaring mee? En tips zijn natuurlijk welkom.</p><p> </p><p>Oja en een warme douche/bad helpt ook niet echt?</p><p> </p><p>Alvast bedankt en fijne avond iedereen!</p>
 
Ja klinkt voor mij ook als nierstuwing/hydronefrose. Dat heb ik ook gehad en doet enorm zeer. Je urine is dan schoon, want er is geen ontsteking, maar je urineleider wordt afgekneld door je baarmoeder. Ik merkte het ook aan minder plassen (als het aan 1 kant zit, plas je nog wel, maar een deel blijft dus hangen). Ik heb er buscopan voor gekregen als pijnstiller, maar dat was toen vroeger in de zwangerschap. Tegen het einde is dat geloof ik minder goed onderzocht en geven ze dat liever niet. Ik zou je huisarts vragen om een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Met een echo kunnen ze kijken hoe het gaat. Als je nier erg bekneld raakt, kan schade optreden dus ik zou niet te lang afwachten. In het weekend evt naar de huisartsenpost gaan. Pijn is een signaal dat je niet moet negeren zou ik zeggen. Veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan