enorme pijn in onderbuik

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

ik wil hier toch even een nieuwe topic voor openen.
Ik weet echter niet goed wat te doen. Heb enorm veel pijn in mijn onderbuik.
Kan moeilijk stappen, komt vrij regelmatig terug en gaat precies nooit helemaal weg.
Is nog niet al te lang bezig, vanaf 19.30u ongeveer. Dus... mag nog niet TE hard paniekeren. En voor de moment is het weer eventjes rustig...
Ik vroeg mij af of weeën altijd pijn doen in je rug of is dit geen must?
Ik weet niet goed wat ik moet denken. Is ongelooflijk heftig met perioden. Misschien een beetje een domme vraag, maar ik zit er ff mee en wil even een beetje raad.

Herkent iemand dit een beetje? Of kan iemand mij een beetje raad geven?

Alvast mercikes,
Liefs,
van ons...

Je hoeft in ieder geval niet altijd weeen in de rug te hebben, veel hebben ze ook in de buik en ik heb wel eens gelezen van vrouwen die ze in de benen voelen.
Ik denk dat je zelf wel in de gaten hebt of de bevalling echt gaat doorzetten of niet, of het echte weeen zijn of zogenaamde oefen- of indalingsweeen. Je moet iedere wee in kracht voelen toenemen en weer afnemen, de intensiteit ervan moet na verloop van tijd ook heftiger worden en de tussenpozen korter.
Hier mag je meestal de verloskundige bellen als je een uur tot anderhalf uur krachtige weeen hebt, die om de 4 a 5 minuten komen en iets van een minuut aanhouden.
Of je moet natuurlijk zelf het idee hebben dat het hard gaat, of het niet vertrouwen.. Je kan in ieder geval beter 1 keer te veel bellen dan te weinig lijkt me.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Indalings- of voorweeën zijn soms ook erg pijnlijk en lastig, maar ze zijn toch qweer heel anders dan de "echte". Als die echt regelmatig komen, weet je echt precies wel dat Het begonnen is.

Succes en sterkte! Hilma

En je hoeft weeen niet in je benen of rug te voelen. Ik heb bij mijn eerste echt alleen maar buikweeen gehad en nooit iets in mijn rug of benen gevoeld.....

Succes

gr mama van MD

Bedankt dames!!

Ik heb heel goed geslapen deze nacht... Als ik lig gaat het prima!
Maar stappen is nog steeds moeilijk, voel echt dat dat kleintje van ons gedaald is, dus ik ga er vanuit dat het indalingsweeën waren.
Ik ben benieuwd, want nu zit het toch wel echt heel laag heb ik het gevoel...
Maar we zien wel !!

LIefs,
van ons...

Hey, ik ben echt een leek op dat gebied dus kan je niet ech verder helpen. Weet wel dat mijn uk sinds een week echt wat lager zit. Voel soms gewoon een druk van onderen. Of ik voel het over mijn blaas wrijven.......
Spannend allemaal. Wat jammer is dat uk je niet gewoon een briefje stuurt waneer hij of zij van plan is om te komen........

dat briefje zou idd wel heel gemakkelijk zijn!
Dan kan je je perfect voorbereiden, hehe...

Maar zonder briefje heeft het ook wel zo zijn charmes, hehe...

Liefs,
van ons

Terug
Bovenaan