Enorme schaamlippen met bulten

Hi dames,

Sorry, misschien een wat naar onderwerp, maar ik wil heel graag herkenning/tips…
Bij mijn eerste zwangerschap hier namelijk totaal geen last van gehad.
En nu, 30 weken zwanger, sinds een paar weken zwellen mijn schaamlippen op. Heb gelezen dat dat erbij hoort.
Maar echt, ik overdrijf niet, ze zijn enorm! En er zitten bulten op. Geen puistjes, maar bulten, als je eraan voelt, voel je niet iets hards in die bulten, is gewoon ‘vel’. Het punt is, het doet zo’n pijn! Ik kan alleen nog boxers aan, zodat er geen randjes van ondergoed tegenaan komen.
Maar zelfs dan, lopen doet zeer, fietsen doet zeer, afdrogen na plassen doet zeer. Seks hebben we gewoon niet meer (is met deze warmte ook geen ramp dan ;-) )

Maar heeft iemand tips??? Ik smeer nu af en toe vaseline om te verzachten, maar dat helpt eigenlijk niet echt. Ik hoop zo dat dit niet tot het einde van de zwangerschap duurt :-(
 
Is idd normaal, je kan er ook spataderen op krijgen. Je kan de zwaartekracht een beetje helpen want het is voornamelijk vocht wat daarheen zakt en er staat nu veel druk op want je bekkenbodemspieren worden wat slapper.
 
Ik weet dat het heel erg kan veranderen vanonder. Bij mij was het ook onwijs gezwollen en kleurde paars/blauw. Dat van de bulten herken ik niet, maar vermoed dat dat ook normaal is. Nu bijna 14 weken na de bevalling en het is allang al weer helemaal zoals voorheen!
 
Ik had bij de laatste zwangerschap ook helemaal opgezet en blauw paarse bultjes erop dit waren spataderen zei de gynaecoloog en is weg getrokken na de bevalling.
Ze gingen op een gegeven moment ook bloeden moest gewoon inlegkruisje in.
 
Bij mij waren het spataderen inderdaad. Na de zwangerschap was het daar weg, maar op m'n benen zit het nog helaas.
 
Klinkt idd als spataderen/betere doorbloeding. Vagisan crème was mijn beste vriend :( huid was ook steeds geïrriteerd. Nat koud washandje er even op wil ook wel helpen en steunkousen aan kan ook het vocht wat terug omhoog stuwen. Af en toe even gaan liggen.  Hier richting en na de bevalling was alles zo weer terug bij het oude :) 
 
Wat fijn om de herkenning te lezen!
Vrijdag weer een afspraak bij de verloskundige staan, dan zal ik het ook maar even ter sprake brengen. De vagisan crème heb ik even opgezocht en klinkt goed, denk dat ik die sowieso maar even ga halen.
En dan maar verzachten met een koud washandje en veel plat liggen ;-)
hopen dat het allemaal helpt en ik er snel vanaf ben…! thx dames!
 
Terug
Bovenaan