Hallo,
Mijn Naam is Danielle en zit op dit moment in 5havo.
Dit houd dus ook in dat ik een profielwerkstuk moet maken en aangezien ik hierna de opleiding voor lerares op basisschool wil gaan volgen heb ik als onderwerp voor mijn profielwerkstuk gekozen: Taalontwikkeling bij kinderen.
Ik ben dus een onderzoek aan het doen naar wat de echte gemiddelde leeftijd is dat kinderen beginnen te praten etc.
Nu heb ik dus een aantal vragen en ik zou u willen vragen of u deze misschien kan beantwoorden op betrekking van u kind(eren)
U zou me daar heel erg mee helpen!
1) Wanneer zei uw kind voor het eerst papa of mama?
2) Wanneer zei uw kind behalve papa of mama, 3 andere woorden? Zoals ?
3) Wanneer begon uw kind kleine zinnen van 2 of meer woorden te zeggen? zoals ?
4) Wanneer kon uw kind een eerste volle zin zeggen? Zoals?
5) Wanneer begon uw kind met verhalen te vertellen ?
6) Wanneer begon uw kind te begrijpen wat u tegen het kind zei?
7) Wanneer begon uw kind met klanken te imiteren(brabbelen)?
8) Wat voor woorden gebruikte uw kind voor zelfstandig naamworden?, bijv: Auto=broem, hond= waf etc
9) Wanneer ging uw kind de woorden goed vervoegen?
10) Heeft u veel met uw kind geoefend om het te leren praten?
11) Heeft u zich wel is zorgen gemaakt over de ontwikkeling van uw kind, omdat het bijv erg laat ging praten?
Ik hoop dat u deze vragen zou willen beantwoorden en het dan of hier zou willen neerzetten of zou willen sturen naar mijn email adres: kusj__daantje@hotmail.com (2x laagtstreepje)
In ieder geval alvast bedankt,
Groetjes,
Danielle
Mijn Naam is Danielle en zit op dit moment in 5havo.
Dit houd dus ook in dat ik een profielwerkstuk moet maken en aangezien ik hierna de opleiding voor lerares op basisschool wil gaan volgen heb ik als onderwerp voor mijn profielwerkstuk gekozen: Taalontwikkeling bij kinderen.
Ik ben dus een onderzoek aan het doen naar wat de echte gemiddelde leeftijd is dat kinderen beginnen te praten etc.
Nu heb ik dus een aantal vragen en ik zou u willen vragen of u deze misschien kan beantwoorden op betrekking van u kind(eren)
U zou me daar heel erg mee helpen!
1) Wanneer zei uw kind voor het eerst papa of mama?
2) Wanneer zei uw kind behalve papa of mama, 3 andere woorden? Zoals ?
3) Wanneer begon uw kind kleine zinnen van 2 of meer woorden te zeggen? zoals ?
4) Wanneer kon uw kind een eerste volle zin zeggen? Zoals?
5) Wanneer begon uw kind met verhalen te vertellen ?
6) Wanneer begon uw kind te begrijpen wat u tegen het kind zei?
7) Wanneer begon uw kind met klanken te imiteren(brabbelen)?
8) Wat voor woorden gebruikte uw kind voor zelfstandig naamworden?, bijv: Auto=broem, hond= waf etc
9) Wanneer ging uw kind de woorden goed vervoegen?
10) Heeft u veel met uw kind geoefend om het te leren praten?
11) Heeft u zich wel is zorgen gemaakt over de ontwikkeling van uw kind, omdat het bijv erg laat ging praten?
Ik hoop dat u deze vragen zou willen beantwoorden en het dan of hier zou willen neerzetten of zou willen sturen naar mijn email adres: kusj__daantje@hotmail.com (2x laagtstreepje)
In ieder geval alvast bedankt,
Groetjes,
Danielle