Epi-no

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal..

Heeft iemand ervaring met de epi-no?
Vanwege verschillende redenen zie ik als een
mount everest op tegen de bevalling (is zelfs voor
mij jaren reden geweest om geen kinderen te
willen) en dit werd mij geadviseerd door de
cursusleidster van samen bevallen. Dat het
misschien iets is.
Maar het is vrij prijzig dus was eerst op zoek naar
ervaringen...

(ow ja over de angst praat ik wel met de vlos, maar
ja geruststellen kunnen ze me niet, er is er immers
nog nooit 1 blijven zitten..... Ik zit nu op helft en
begin hem echt al te knijpen en nachtmerries te
krijgen, dus alles wat ik kan doen is mooi
meegenomen, als het maar resultaat heeft.)
 
Oh meid, nu al nacht merrie's, wat vervelend voor je.Ik kan je ook niet echt helpen.Persoonlijk ben ik niet het typje voor allerlei ditjes en datjes, ben vrij nuchter ;)
Wel weet ik dat als je met olie masseerd, de kans op uitscheuren minder wordt.Maar goed, ik heb 1x een epi gehad en dat was (voor mij) echt niet erg.Nauwelijks gevoeld en ook goed genezen...

Succes ermee hoor, enne, probeer tóch wat te ontspannen en t los te laten.Want hoe gespannener jij bent hoe moeilijker het wordt....

Gerrie
 
Ow die nachtmerries heb ik al langer en met goede redenen... Word ook wel beaamd door de vlos, maar niet voldoende reden om een andere manier te doen...
Plus door een eerder operatie zit er al litteken weefsel wat volgens vlos ook erg stug is en daardoor de kans op scheuren vergroot..genezingsproces bij die operatie verliep stroef dus al met al... En dat is nog maar een deel van de angst....... Ach...ik praat er wel over, maar het is gewoon erg aanwezig.. De vlos zegt ook, we kunnen niet voorspellen hoe eht gaat en geruststellen lukt ook niet, snapt zij ook wel (kent het hele verhaal) vandaar dit misschien, heb dit nog niet met de vlos besproken, maar ben ook vooral meer op zoek naar ervaringen ermee.
 
Makkelijk praten voor mij, maar probeer echt los te laten. Je weet nooit hoe het gaat lopen en idd hoe meer gespannen hoe meer verkrampt.
Ben nu drie keer bevallen en nog nooit zonder knip of scheurtjes. (geen totaal ruptuur hoor).
Bij de eerste was het "een hel". knip gehad, verkeerd gehecht, ontstoken etc. geen pretje dus. Viel allemaal zwaar tegen. Toch maakt de natuur het zo dat je het later weer vergeet. Nou niet vergeet maar de intensiteit van de pijn wordt in mijn herinnenring minder. Uiteindelijk komt het weer goed en geneest het weer. Hoewel ik er soms nog steeds een beetje last van heb, heeft het me in elk geval niet weerhouden om nog 2 keer te bevallen. Nu zelfs zwanger van de vierde. Bij de 2e en 3e bevalling ben ik licht ingescheurd. Daar heb ik vrijwel geen last van gehad. Voor mijn gevoel was een klein scheurtje 10 keer beter te doen dan een knip. genezen deed het dan ook super snel.
Hoop voor jou dat je een manier vindt om van je angst af te komen en vol vertrouwen je bevalling tegemoet kan gaan!
Succes, liefs hanneke

 
Terug
Bovenaan