epilepsie? wat denken jullie ervan of hebben jullie ervaring met dit?


Mijn dochter  is doormiddel van inleiden met 39 weken precies geboren .

Geboorte ging veels te snel, moeder had een prikje tegen de pijn gehad en  mijn dochter was er in 4 uur en 8 minuten, waarvan 8 minuten persweeen.
Mama was de wereld van de prik en  mijn dochter  was versuft van de prik, kreeg zuurstoftekort en moest met spoed eruit, dus mama kreeg een knip en na de knip was ze er met 2 a 3 persweeen uit.
Ze ging niet huilen en werd meegenomen naar de reanimatieruimte waar haar longen leeggezogen werden omdat er veel vruchtwater inzat. (apachescore7 en na 10 min een score van 10)
Toen  mijn dochter  3 maanden oud was kreeg zij het oude vaccin van DKTP-hib.
Een paar uur later kreeg ze stuiptrekkingen met haar hoofd, armen en benen en kon ze alleen maar huilen en zat wazig voor zich uit te kijken dit heeft bij elkaar hooguit een half uur geduurd.
Ze had geen hoge koorts, net boven de 38.
Sinds deze vaccinatie was het ook opmerkelijk dat haar temperatuur elke avond tussen de 37.7 en de 38.3 varieerde.
Dit is met de tijd minder geworden, want nu heeft ze soms wel normale temperatuur, maar vaak ook niet en ik meet het ondertussen niet meer elke dag.
Ook sinds deze vaccinatie kreeg ze als ze erg moest huilen om het een of het ander steeds weer die stuiptrekkingen met haar hoofd. (hier is video opname van), dit is niet meer gestopt sindsdien.
Ze is altijd een slechte slaper (en eter/drinker) geweest, ze slaapt weinig en kwam vaak snachts met hartverslindend huilen en soms nog steeds.
Sinds kort slaapt ze beter (drinken gaat ook beter), ze heeft vaste tijden en slaap vaak een nacht door.
Nu sinds een aantal weken (ze is nu 20 maanden) als ze wakker word en ik direct naar haar toe ga, zit ze heel erg te rillen en te shaken en huilt ze, maar ze heeft het niet koud.
Dit duurt vaak een 10 min tot een half uur. Ik mag haar niet neerleggen en niet aankleden helemaal niks ze is verstijft of is maar te hangen en er zit weinig interactie bij.
Ook heeft ze kale plekken op haar hoofd die op dit moment niet erger worden.
 
Hoi,
Ik heb zelf puberteitsepilepsie gehad (gelukkig overheen gegroeid) en ik kan me voorstellen dat je aan epilepsie denkt. De enige manier om dit te achterhalen is een uitgebreid onderzoek bij een neuroloog. Ik neem aan dat je al vaker voor al deze verschijnselen naar de huisarts geweest bent. Zo niet, dan wordt dat hoog tijd, want dit is niet normaal! Ben je wel geweest en krijg je geen verwijzing, zoek dan een andere huisarts.
Bovendien, als het epilepsie zou zijn, dan heeft je dochter een aardig zware vorm, want hoe ze wakker wordt is ook niet normaal.
Kan alleen maar zeggen: naar het ziekenhuis en snel. Enne...heb een grote mond tegen die doktoren, laat je niet afschepen. Over het algemeen weet een moeder heel goed wanneer er iets niet goed is met haar kind.
Sterkte Ivy
 
Hoi,

Ben het helemaal eens met Ivy. Laat het eens goed nakijken. Lees ook het verhaal en de reakties onder dat van jou eens. (over de stuiptrekkingen) Ik vind dat je reden genoeg hebt om een vorm van epilepsie te vermoeden! En idd niet laten afschepen door de artsen.
Heel veel sterkte!

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan