epilepsie

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zijn er hier mssn ook meiden zie proberen om zwanger te worden en ook epilespie hebben??
Op mijn 12e kreeg ik mijn eerste aanval en slik nu medicijnen.
Gelukkig gaat het erg goed, maar het blijft afwachten wat een zwangerschap voor invloed heeft.
Ik wil graag met andere meiden met epilipsie ervaringen uitwisselen omdat er gewoon erg weinig over
te vinden is en benieuwd ben hoe anderen hiermee omgaan.

Groetjes,
Cora

Hoi Cora,
Ik heb (helaas) ook epilepsie en wij zijn inmiddels druk aan het 'klussen' voor ons eerste kindje.
Ik heb sinds mijn 17de epilepsie en gebruik daarvoor ook nog dagelijks medicijnen. Vorig jaar maart ben ik naar mijn arts geweest bij de epilepsiekliniek en heb haar vertelt dat wij graag kinderen willen (dit moet je wel van tevoren overleggen met je arts voordat je druk aan de slag gaat).
Omdat ik toen nog aan de keppra zat, moest dit langzaam afgebouwd worden zodat ik over kon gaan op Tegretol. Deze medicijnen in combinatie met foliumzuur zijn beter voor jou en het kindje  tijdens  de zwangerschap. Tevens heb ik een gesprek gehad met mijn huisarts, zodat beiden op de hoogte zijn dat je medicatie gewijzigd is omdat je graag zwanger wilt worden.
Voor de rest is er niet veel bekend over zwanger worden en epilepsie. Ik heb dus geen idee wat voor evt. 'gevolgen' dit voor ons kan hebben.

Succes!
Elbrig

Hoi Elbrig,

Bedankt voor je reactie.
Wij zijn vorig jaar al bij mijn behandelend arts geweest en in augustus weer en hebben toen groen licht gekregen.
Ook mijn huisats is op de hoogte.
Begin dit jaar heb ik nog geprobeerd af te bouwen met mijn medicijnen omdat ik al zo'n 10 jaar aanvalsvrij ben.
Helaas werd ik hier zelf heel paniekerig van.
Zelf gebruik ik dagelijks 800 mg depakine en slik foiliumzuur.
Hoeveel slik jij per dag en heb je nog steeds last van aanvallen?
Succes met het zwanger worden !!

Groetjes,
Cora

Terug
Bovenaan