epilepsie

Mijn man heeft een (lichte) vorm van epilepsie. Wat wil zeggen dat hij elke dag wel even wat afwezigheden heeft. Hij zal ook degene zijn die voor onze koter in spe zal gaan zorgen. Wie heeft ervaring met baby's en (partner) epilepsie? Of wie weet waar je enige informatie zou kunnen krijgen. Wij maken ons niet zo druk, maar onze omgeving vindt het allemaal nogal eng...

Wie tips heeft, welke dan ook..

Gr Renate
 
Ik heb helaas geen tips maar ik kan me wel inleven in je omgeving.

Als kraamvrouw mag je bijvoorbeeld in de nacht in die eerste week niet alleen thuis zijn met de baby voor het geval je slap of duizelig word (je zal de baby maar vasthouden en vallen)....snap je wat ik zeggen wil. Ik weet niet hoe die afwezigheden van je man precies zijn, maar ik zou me ook zorgen maken dat hij misschien niet goed word en valt met de baby of dat hij de baby aan het verzorgen is en afwezig raakt en vergeet waar hij mee bezig was en de baby dan alleen zou laten op de commode of zoiets. Dat soort dingen. Maar goed, ik weet niet precies wat de klachten precies zijn. Misschien is het wel niks van die aard die ik hier beschrijf en zal het allemaal prima gaan. Maar ik snap de zorgen van de omgeving wel.

groetjes, Jane
 
Hoi, is er niet een belangen- of patiëntenvereniging voor mensen met epilepsie in Nederland? Die zullen je vast wel verder kunnen helpen. Of anders 'gewoon' via de huisarts? Succes ermee!
 
Zijn vorm van epilepsie is zo licht, dat hij er dagelijks last van KAn hebben, maar het vaak ook niet heeft. Hij valt niet en laat ook nooit iets uit zijn handen vallen. In het begin zijn we sowieso met zijn tweetjes. Ben alleen benieuwd of er meer mensen zijn met epilepsie die een kindje verzorgen en hoe ze daar mee omgaan...Handige tips. Iedereen denkt altijd gelijk ENG epilepsie, terwijl het wat lastig is en dat is het.
 
Dat dacht ik inderdaad ook in eerste instantie; eng. Maarja als het heel licht is moet er toch vast wel een mouw aan te passen zijn. Ik zou ook eens informeren of er geen patientenvereniging is zoals Maria2 dat voorstelt.

Groetjes en succes, Jane
 
Terug
Bovenaan