Er doorheen zitten

<p>He dames, </p><p>Sorry dat ik dit bericht plaats. Ik vraag mezelf af of iemand nog tips heeft als je er een beetje doorheen zit... </p><p>We zijn inmiddels gelukkige ouders van onze zoon. Inmiddels is hij bijna 4 weken. Helaas is het geen hele tevreden baby. De krampen zijn zo heftig bij hem dat hij vrijwel de hele dag huilt. Hij heeft ook last van obstipatie wat het hem ook niet makkelijker maakt. We hebben al van alles geprobeerd, nieuwe voeding tegen krampen, hij drinkt uit dr. Brown flessen, krijgt meermaals massages, osteopaat, gaat geregeld in een warm bad, of we leggen een warme pittenzak op z'n buik en ga zo maar door, op advies van  de huisarts olijfolie in z'n flesje gedaan, ook dit heeft niet geholpen Helaas... vanavond gaan we beginnen met door de dokter voorgeschreven medicijnen in de hoop dat hij zich snel wat fijner voelt (ook uit egoïstisch oogpunt). </p><p>Het huilen gaat inmiddels door merg en been. Dan hebben we ook nog een dochter van bijna 3 die nogsteeds jaloers is en alles op alles zet dat de aandacht naar haar gaat (gillen, huilen, met spullen gooien etc). Dit in combinatie met een partner die niet goed tegen gehuil etc kan zorgt ook nog voor onderlinge spanning...</p><p>Ik neem bijna altijd de nachtvoedingen voor mijn rekening neem, mijn partner maakt lange dagen en is bloedchagerijnig snachts terwijl ik er best goed tegen kan. Hij helpt me wel door bijvoorbeeld fles te maken etc. </p><p>Dit houdt in dat ik al 4 weken weinig heb geslapen en doordat onze zoon nu sinds 2 weken heel veel huilt zit dutten er overdag ook niet echt in. </p><p>Tot overmaat van ramp is mijn partner besmet geraakt met het corona virus en omdat ik geen risico wil lopen met de kinderen zit hij nu in isolatie. Ik ben gelukkig negatief. Dit houd in dat ik nu alle zorg alleen draag, ook 's avonds en snachts heb ik geen hulp, dit met het vele huilen en onze lieve terror peuter puber maakt dat ik best vaak een potje wil janken of vloeken. Ik doe echt mij best om alles zo goed mogelijk bij te houden en om de kinderen te verzorgen en om mijn partner van eten en drinken te voorzien  maar pfooeehe, ik vind het zo pittig op het moment. </p><p>Vanwege de corona wil ik ook geen hulp van buitenaf ondanks de isolatie wil ik niet dat ik of onze kids iemand anders zou besmetten mochten we later wel positief blijken te zijn. </p><p> </p><p>Heeft iemand de gouden tip voor</p><p>1. Ontroostbare baby </p><p>2. Een op een negatieve manier aandachteisende peuter</p><p>3. Hoe kalm te blijven in alle hectiek. </p><p>Zo niet.... dan was het toch even fijn om dit van me af te schrijven nu ik de peuter met een bakje chips voor de televisie heb geparkeerd en de baby in slaap is gevallen om m'n schouder voor een boertje. </p><p> </p><p>Liefs, </p>

Hey,
Wat een &÷£=€situatie nu zeg!!! De tips op jouw vragen heb ik helaas niet zo 1,2,3.
Onze dochter (nu bijna 2) had als baby erg last van krampjes en ook obstipatie.
Mineraalwater uit flessen deed bij ons erg veel voor de krampen, er zit hier erg veel kalk in het water. En probiotica, wij hadden toen babydophilus van golden naturals. Oh en de omneo ipv de standaard nutrilon.

Onze 2e dochter is nu net 6 weken, meteen gestart met de Nutrilon Omneo met ook weer water uit flessen en na een week ongeveer met probiotica. Nu de orthiflor start van orthica. En zij heeft zo goed als geen last van krampen en bijna elke dag een poepluier.

Daarnaast kan ik alleen maar zeggen: je bent niet alleen!!!
Ik ben dolgelukkig met onze meiden maar bij beide had / heb ik geen roze wolk gezien. Grijs met donders zeg ik altijd maar.
Pas vanaf een maand of 5 gaat het hier beter.
Hier helpt het erg dat mijn moeder bijna dagelijks komt helpen, al is het soms een uurtje.

Het is echt niet allemaal rozengeur en manenschijn, maar weet je, het is nu even heel erg *** maar het word beter!!!
Hou vol!

pff jeetje wat een heftige situatie. mijn tips: 

1. Ontroostbare baby: draagzak! misschien gebruik je die al, maar veel baby's vinden het fijn om gedragen te worden. win-win-situatie, want je hebt meteen je handen (semi)vrij. Verder lees ik dat je al van alles hebt geprobeerd, ik hoop voor jullie dat de medicijnen snel hun werk gaan doen.

2. Een op een negatieve manier aandachteisende peuter
betrekken bij de zorg voor de kleine, afleiden met een filmpje, wat lekkers etc (bijna alles is geoorloofd in deze periode als je het mij vraag). 
3. Hoe kalm te blijven in alle hectiek
blijven ademhalen! tja, hier heb ik geen tips voor. Wil je vanaf afstand wel even een hart onder de riem steken! You can do this! En het wordt beter! Nog even en je man is uit isolatie, kan hij mooi weer mee helpen! Vervelend voor hem dat hij slecht tegen gehuil kan (is er iemand die er heel blij van wordt??), maar hij zal toch echt even bij moeten springen!

Sterkte!

Jemig, jij krijgt het voor je kiezen zeg! Helemaal niet erg om af en toe gewoon een potje mee te zitten janken hoor. Hoort er gewoon bij wat mij betreft. Ik heb een meid rondlopen en ben nu zwanger van nummer 2. Maar de kraamperiode van nummer 1 vond ik pure horror en ben nu ook best bang voor de volgende. Hier ook hele dagen huilen. Bij ons bleek het door een KMA te zijn, maar daar kwamen we pas na 3 maanden achter omdat ik dus helemaal niet zo serieus genomen werd. Alles hoorde er gewoon bij, aldus het CB en de huisarts. Weken lang heb ik instantie na instantie afgelopen om iemand te vinden die met meer wilde helpen dan alleen maar naar mijn verhaal luisteren. Want ja met mij ging het ook niet goed, zwaar herstel en een huilbaby doen dat met je. Dus alles werd gegooid op gestresste moeder. Ik moest gewoon ff slapen. Ja wanneer?? Dat herken ik erg uit je verhaal. Mijn partner kon ook niet goed tegen het gehuil. Die gaf vaak de baby weer gestresst aan mij terug omdat hij anders boos zou worden. Familie woont allemaal ver weg, dus echt hulp had ik ook niet. Al is mijn man echt gek op onze dochter hoor, en een goede pappa, een huilbaby trok hij nog minder dan ik. 

Ik weet wel dat veel dingen door elkaar proberen ook voor darmproblemen kan zorgen. Steeds weer van voeding wisselen, steeds weer nieuwe middeltjes. Olie aan de fles toevoegen zou ik niet meer doen. Heb je Pepti al geprobeerd? Dan weet je of het de koemelk is. Sommige kindjes doen het ook beter op geitenmelk. Bijvoorbeeld Kabrita of Nanny Care. 
Bij mijn dochter zorgde de probiotica alleen maar voor meer krampjes en gehuil, dus dat hebben we na een week gestopt. Ook drogistmiddeltjes maakten geen verschil. Maargoed, hier speelde wel een allergie. 

Tegen het gehuil was er in die eerste 3 maanden dus weinig te doen. Maar ik had wel manieren om het te doorstaan. Onze dochter sliep alleen maar op mij, dus daar ben ik aan toe gaan geven. In de draagdoek wandelend (stil zitten mocht dan niet, en ook geen huishouden doen), of op de bank op mijn buik slapen. Ook sliep ze liever op haar buikje, dan viel ze tenminste nog af en toe in slaap. Dit ontdekte ik met 6 weken, en vanaf toen kon ik haar soms wel een half uurtje in de box in slaap krijgen. Slaap werd echt een obsessie, ze deed het weinig en als ze het deed was het even stil. 

Verder als ze wakker was, blijven bewegen. Ijsberen met haar op haar buikje op mijn onderarm, wiegen als ik op de bank zat, wandelen met haar in de doek. No rest for the wicked zei ik nog wel eens. Zo voelde het echt, maar zo kon ik het huilen net een toontje minder hard krijgen en soms viel ze in slaap. Ik had in huis vaak de TV aanstaan zodat ik afleiding had. Ik verstond niks, dus het geluid stond uit. Maar het was iets om op te focussen als ze toch maar door en door huilde. En ik heb haar ook wel eens in de box gelegd om even 5 min in de tuin te gaan zitten, even adem halen. Zelf heb ik ook heel wat traantjes mee gelaten. Oordopjes, die schuimrubberen, werken ook, je hoort je kindje nog steeds, maar niet zo oorverdovend hard door merg en been. 

Ik heb dus nog geen ervaring met een dwarse peuter. Maar van een vriendin hoorde ik dat het wonderen gedaan had dat ze even een paar dagen bij oma logeerde. Haar dochter. Die had toen even onverdeelde aandacht, en toen ze thuis kwam was ze dus even die negatieve energie kwijt. Eenmaal thuis ging het daarna beter. 
Weetje, als alles goed gaat met de baby ga je natuurlijk 1 op 1 spelen zodra de baby slaapt. Ze kan helpen met de verzorging enzo. Heel mooi zoals het idealiter gaat. Maar met een huilbaby loopt dat helemaal anders denk ik. Misschien is er (na het coronagebeuren) iemand die je dagelijks even een uurtje kan verlossen zodat jij met je oudste kan spelen, even eruit?

Oh en ik gaf vaak kleine flesjes, want van elke 3 uur een fles was ze niet gediend. Ze dronk ook geen grote hoeveelheden dus hier paste dat beter. 
De tip van de oordopjes klinkt rot, maar die gebruikte ik als ik met haar rondjes liep, en ik was dus wel met haar bezig. Ik had ze alleen in om het geluid wat zachter te maken. 

Lieve sterke mama,
Pff... wat een lastige situatie zeg! Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen. ❤️?
Blijf vooral ook goed om jezelf denken!
Ik begrijp je zorgen om Corona heel goed. Wellicht voel je je er prettig bij als iemand langskomt die is getest? Soms is het nodig om hulp van buitenaf te vragen, zodat jij kan aansterken door bijvoorbeeld te slapen en een moment van rust voor jezelf te nemen.
Ik denk niet dat ik dé perfecte tip voor je hebt. Ik deel graag wat mijn ervaring is. 

White noise
Probiotica (ortiflor)
Fiets bewegingen maken met de beentjes tegen de krampjes
Buik massage
Baby in draagzak
Chiropractor

Een hele goede osteopaat is Anja Caers van Happybabycoach. Mocht het te ver weg zijn (België), dan kan je haar hulp ook via een online consult krijgen. Kijk eens via de volgende link:
https://happybabycoach.com/huilbaby/
Nogmaas enorm veel sterkte en kracht gewenst! ? 

Terug
Bovenaan