Er helemaal klaar mee!!! FOUT OF GOED???

A

Anoniem

Guest
Mijn mannetje is vanaf 6 weken oud al aan het kwakkelen met zijn eten.

Eerst gaf hij golven terug, voor in het ziekenhuis gelegen en moest direct over op de Nutrilon AR.

1ste Kerstdag is ie aan de diarree geraakt, ook hiervoor heeft ie in het ziekenhuis gelegen. Begin Januari kwam hij daar te liggen. Toen moest thygo twee weken aan de Soya voeding en weer langzaam terug op de gewone Nutrilon. Oke zijn ontlasting is van diarree na harde kogels gegaan.

Nu is thygo 9 maanden en eerlijk gezegd is er geen verandering gekomen. Een paar weken ging het goed op de Nutrilon. Toen begon hij uit het niets weer met golven over te geven. Het even een paar dagen aan gekeken. Alleen de fles voeding komt eruit en fruit, het avondeten en pap/brood (tussen de middag) dat blijft erin.

Toch maar het cb opgebeld om te vragen wat ik eraan kan doen. Hun antwoord is niks... en dat terwijl we de voeding opgevangen hebben dat hij terug geeft. Het is niet zuur en gewoon zo goed als de hele fles.

Ik kon het niet meer aanzien en ben zelf wat dingen gaan veranderen. Nu is thygo helemaal van de Nutrilon af. Zijn eerste fles is een Molenaar kindermeel fles en jah die houd hij wel binnen. Wel moet ik het aanmaken met Volle melk, doe ik het met opvolgmelk dan komt het eruit. Zijn laatste fles is van Nutrilon goede nacht. Dit blijft wel zitten. Thygo krijgt   vers fruit, vitamine AD   en eet elke avond met de pot mee en dat is ook altijd vers. Zijn ontlasting is er wel dunner op   geworden maar normaal zeg maar.

Oke het cb is er niet mee eens maar je doet toch wat het beste is voor je kindje en soms is dat niet volgens het boekje. Denken jullie daar hetzelfde over????

Ik ben het met je eens. Je moet het zo zien, het CB geeft eigenlijk alleen advies. Ze kunnen je niet dwingen om iets te doen. Bovendien ben jij zijn moeder,  jij hebt het beste voor  met je kind en  jij weet het beste  wat goed voor hem is.

Het CB moet zich echter aan strenge regels houden en kunnen niet zomaar advies tegen de regels in geven. Als er dan iets mis zou gaan zijn zij aansprakelijk. Maar zie het puur als ondersteuning en niet als 'wetgeving'.

Groetjes, Marisa

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-03-2008 11:05:58'));

Het CB moet zich echter aan strenge regels houden en kunnen niet zomaar advies tegen de regels in geven. Als er dan iets mis zou gaan zijn zij aansprakelijk. Maar zie het puur als ondersteuning en niet als 'wetgeving'.

Groetjes, Marisa

Het cb kan hier behoorlijk tegen je te keer gaan als je niet doet wat hun zeggen zeg maar. Hij zou te dik worden en meer willen eten dan goed voor hem is en bla bla bla.
Thygo is nu 9 maanden en weegt echt niet zo gek veel, ik vind hem helemaal niet dik. Gewoon gezond zeg maar.

Je moet je hart volgen. Je laat je eigen kind echt niet overgeven. En als je door creative oplossingen het eten er wel in kunt houden, dan doe je dat.
Misschien zou je via de huisarts nog een verwijzing kunnen krijgen voor de kinderarts in het ziekenhuis. Vaak zijn deze mensen veel meer ruimdenkend!!
Groetjes Lynn

Hoi,

ik weet niet hoe oud je kindje is maar voor het jaar zou ik zeker geen gewone melk geven aan je kindje hoor. Daar zijn de darmen helemaal nog niet op berekend. De voorschriften zijn er niet voor niets. Ik snap dat je het advies wat je nu hebt gekregen neit vind passen bij je kindje, maar ik denk dat je het dan beter kan proberen met hypoallergene voeding. Er zijn zoveel verschillende soorten babyvoeding die speciaal voor de jonge darmpjes gemaat zijn. Reageerde je kindje wel goed op de soyavoeding? Dan zou je dat weer kunnen geven.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Zou in ieder geval naar de kinderarts in het ziekenhuis gaan, ook om dingen uit te sluiten en samen een goede oplossing te vinden. Zelf zou ik denk ik ook neigen om het dan maar met gewone melk aan te maken, maar tja de regels zijn er denk ik toch niet voor niets. Zou hier toch even mee op passen en zoiets eerst overleggen met een kinderarts.

groeten en succes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan