er klaar mee zijn

ik moet even m'n verhaal doen, ik ben nu 35+4 weken zwanger en ik ben er zo verschrikkelijk klaar mee.

ik vind het zo zwaar dit keer, ik heb bijna niet kunnen genieten van deze zwangerschap. ik heb niks anders dan zorgen, klachten en kwalen. toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ben ik 2 weken lang alleen maar bang geweest, bang of het niet weer buitenbaarmoederlijk was. toen ik wist dat het niet zo was, kwamen de onzekerheden over miskramen om het hoekje heen. was ik die 12 weken voorbij, kon ik niet wachten tot de 20 weken echo om te zien of hij wel helemaal gezond en compleet was. toen dat eenmaal duidelijk was dat er niks aan de hand was, kwam de bekkeninstabiliteit en het maagzuur. nu kan ik bijna niet meer slapen, ben ik alleen maar kapot, heb ik de hele tijd het gevoel dat mijn blaas word leeg geknepen, word ik continue in m'n ribben getrapt en heb last van kriebelbenen die hun eigen weg leiden.

oh ja, en dan komt het hele bevallingsverhaal er nog bij, ik moet gaan kiezen of ik natuurlijk wil bevallen of dat ik een keizersnede wil. het is bijna een onmogelijke keuze voor me en ik denk er continue aan. ik heb ook nog een jochie van 2 rond lopen, ontzettend lief maar oh zo druk. hij vraagt de hele dag door m'n aandacht en wil dat met alle liefde aan hem geven maar ik kan het gewoon niet. morgen moet ik naar het ziekenhuis voor controles en dan kan m'n zoontje naar m'n schoonmoeder gelukkig. het liefst haal ik hem direct na het ziekenhuis weer op, maar ik denk dat ik toch eerst thuis maar even ga slapen.

zo, dat ben ik even kwijt. bedankt voor het lezen van mijn klaagzang!!!

Ik breek ff in van het april forum. Wat vervelend zeg dat je er zo gebroken bij loopt. Ik heb ook veel klachten gehad (depressieve maar ook lichamelijke) tijdens mijn zwangerschap. Ik ben er ook achter dat zwanger zijn niks voor mij is ik vind er gewoon niks aan. Niks roze of blauwe wolk, dat komt pas als de kleine er is en alles goed gaat.
Waarom moet je kiezen tussen natuurlijk en ks? als het kan om op natuuurlijke manier te bevalllen dan is een ks toch helemaal niet nodig?
Als je al een kleine van 2 heb rondlopen is het ook extra zwaar, kan er over meepraten heb een zoontje van 21 maanden. Ks lijkt mij dan echt geen pretje aangezien je langer herstel hebt en je kleintje graag ook aandacht wilt.
Heel veel succes in ieder geval, ik ga ff verder afwachten tot deze kleine geboren gaat worden. (ben vandaag uitgerekend en mijn zus is juist vandaag op mijn datum dus bevallen hahaha nu ik nog)

groetjes

Pffft... Wel fijn dat je je oudste even kunt 'parkeren' . Vervelend dat je hem dan even moet missen, maar je moet ook aan jezelf denken! Ik moest toen ik zwanger was van de tweede elk uur 15 minuten plat liggen voor mijn bekken. Oudste even filmpjes laten kijken.. en af en toe naar opa en oma laten gaan zodat ik zelf kon bijtanken.. Volgens mij willen ze je in het ziekenhuis niet lang rond laten lopen als ik dit zo lees...

@pluisje, ja ik vind het ook niks meer aan, die blauwe wolk komt idd als de kleine er is en kan niet meer wachten! ik heb met de eerste een spoedks gehad, en ik mag nu kiezen wat ik wil. een heeeele lastige keuze, maar hoop er morgen uit te komen met de gyn. jij succes met de állerlaatste loodjes!!

@frummelvol.3, ja klote is dat he met die bekken, had er met m'n zoon geen last van maar nu! ik laat m'n zoon morgen ook maar even bij oma, vind ze leuk en kan ik even bijtanken. ik weet niet wat ze in het ziekenhuis willen, ik zal het morgen wel horen als ik al m'n klachten neerleg. ik denk niet dat ik overtijd zal raken, m'n zoon kwam met 38+5, maar ja, je weet het niet helaas. ben benieuwd wat de gyn zegt morgen!

Rose en blauwe wolkjes zijn helaas niet voor de meeste weg gelegd. Ik ken zeker het gevoel van er compleet klaar mee te zijn helaas moet ik nog zeven weken.
Ook ik heb een zoontje van 2 1/2 rond lopen erg pittig.
En dan zeggen de mensen ook nog om je heen dat je er van moet genieten van zo'n wondertje in je buik. Ja Ja dat weten we ook wel, maar ja dat is sosms makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik wens je heel veel sterkte met je zwangerschap en de keuze van bevallen.

Groetjes Corinne

Terug
Bovenaan