Er komt niks uit

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,
Nou heb ik vrijdag een electrsche  kolf van Medela gekocht. Een rib uit mijn lijf, maar van harte over voor de kleine. Maar... ik kan  kolven wat ik wil, er komt haast niks uit!!
Heb nu eenmaal net na de voeding gekolft, eenmaal een uur erna, en tweemaal anderhalf uur erna, en ik heb maar liefst 20 cc bij elkaar... Das dus een soort van niks!
Is dat nou normaal? Kolven rond voedingstijd durf ik nu amper, ik kolf nooit een hele voeding volgens mij, en is er dan nog genoeg over voor Roef?
Wat zouden jullie doen, of moet ik gewoon even geduld hebben?
Groetjes Annemarie

Gewoon even geduld hebben! De eerste keer dat ik kolfde, kreeg ik ook maar 20 cc. Na een paar keer 'oefenen' werd dit snel meer. Wat bij mij het beste werkte was om te kolven vlak na de ochtendvoeding. De borst waaraan Maaike dan (bijna) niet had gedronken, was dan nog vol genoeg! De eerste paar keer helpt het ook om een borst te te kolven terwijl Roef aan de andere kant drinkt. Op die manier kan je namelijk profiteren van de toeschiereflex.

Succes, Juul

Oja, je zou ook even op www.borstvoedingsforum.nl kunnen kijken onder artikelen en links. Daar staat een heel verhaal over kolven en daar vind je ook wat tips...

Groet, Juul

Mijn kleintje begint nu door te slapen en ik ga dus een uurtje voordat zij komt voor een voeding kolven.
Als zij gedronken heeft krijg ik er ook niets meer uit, terwijl ik weet dat als ik gekolfd heb er altijd voldoende achter blijft voor de kleine, want ik kan niet zo goed kolven als dat zij het eruit krijgt.

Ik midden in de nacht dan al behoorlijke stuwing en dan krijg ik er best wel wat uit (nu ongeveer 80 cc uit twee borsten, maar van mijn eerste weet ik dat ik op een gegeven moment 200 cc eruit kreeg......de extra  ingevoerde afgekolfde  voeding moet ook even opgebouwd worden. Wat ik echter ook moet doen is haar geur bij mij hebben en bijv een foto....dan schiet de melk beter toe.

Misschien dat dit bij jou ook werkt.

gr mama van MD en JA

ik krijg er ook niets uit na een voeding hoor. heb het nml. ook geprobeerd zo. nu kolf ik een borst af terwijl ze aan de andere drinkt. en als ik erg veel stuwing heb. eerst koldfe ik amper 10 ml. nu verschilt het, zo 30 a 50 ml.
ik zet het in de koelkast en met 3 a 4 keer kolven heb ik wel een flesje vol. bij elkaar doen en invriezen.

het schijnt ook meer te worden als je kindje meer gaat vragen/drinken.

ik heb zelf ook de medela gekocht (inderdaad een behoorlijke rib uit je lijf) en had de 1e keren wel wat pijn aan mijn tepels, zette hem oets te hard en drukte er teveel aan, dan schiet de melk ook niet goed toe. gewoon tegenaan houden en pas op kolven zetten als er echt veel druppels toeschieten. dit laatste als je die 2 fasen hebt op je apparaat.

succes ermee.

hee meiden,
Bedankt voor jullie reacties, lekker om even mijn ei kwijt te kunnen want ik ben er echt een b-tje onzeker over. Gister een uur voor de voeding gekolfd, en Haleluja, 60cc! Ik was helemaal blij. Kwam Roef ineens eerder voor de voeding... Even kunnen rekken, en toen geprobeerd. De ene borst ging prima, de andere leek leeg, happen, zuigen, loslaten, huilen. Maar ja, gelukkig hapte hij heel makkelijk de fles, en zo kon manlief voor het eerst een flesje geven aan zijn nog hongerige mannetje. Dus we houden de moed erin, heb zeker ook veel aan jullie tips en ga ik allemaal proberen. Uiteindelijk sprokkel ik vast en zeker de eerste reserve voeding bij elkaar...
Liefs Annemarie

Ik weet niet of het een idee is dat je zou willen uitproberen... maar misschien komt het kolven ook op gang als je voor elke voeding kolft. Je kan dan de gekolfde melk in een flesje geven.

Ik had erg problemen met BV (geef nu een flesje)  maar heb ook gekolfd om de BV op gang te krijgen. Ik kolfde elke 3 uur (Dewi moest nog elke 3 uur eten)  beide borsten en had de 2e dag al 60 cc uit elke borst. Dewi had problemen met drinken dus ze kreeg de  afgekolfde melk ook (via vingervoeden om tepel/speen verwarring te voorkomen, maar als je baby 4 weken is  kun je het ook in een flesje doen).

Door het vele kolven  heb ik  geleerd dat je beter wat vaker en wat korter kunt kolven (10 minuten) dan lang achter elkaar. De eerste tijd komt er toch echt de meeste melk uit en als je wat vaker kolft gaat het vanzelf steeds makkelijker en beter en komt er steeds meer melk.

Als je niet zo veel gekolfd krijgt kun je daarna je baby nog uit de borst laten drinken.

Succes!

Terug
Bovenaan