er ligt een zielig kereltje op mn buik

boas kreeg vandaag zijn eerste prikjes.eerst kregen we een kruisverhoor van de wijkverpleegkundige of we wel gelukkig waren en een fatsoenlijk huis en inkomen.of we het als ouders eens waren over de opvoeding,of mn man wel bijdroeg aan de verzorging,blablabla...nou,dat was ja,ja,ja,ja,ja....nog vragen,onzekerheden:nee en nee.hij drinkt wel veel.ja,lekker toch?zal ie t wel nodig hebben.verder alles prima.toen prikje 1,niks aan de hand,toen prikje 2..beetje moppermopper van;moet dat nou?en weer aangekleed lachte hij alweer.toen naar oma want mama moest naar papa in t ziekenhuis.savonds kwam ik daar weer.hij was de hele dag goed te pas geweest alleen op t laatst vond hij het nit fijn als je hem oppakte want dan deden zijn beentjes pijn.maar vanuit de wipstoel kon hij toch nog wel lief lachen naar mama en lekker kwebbelen.thuis heeft hij om 19 uur zn 1 na laatste flesje leeggedronken en daarna was hij toch wel moe.dus heb ik hem uitgekleed en getemperatuurt,had hij 38,6.dus maar een zetpilletje gegeven en in bedje gelegd.hij jengelde even want hij wil rond dit tijdstip nooit in bed slapen,maar nu had hij weinig fut om te protesteren.maar net werd hij weer wakker en ik vond m toch wel erg zielig dus nu ligt ie lekker op mn buik en ik typ zo fout na fout en doe een half uur over dit verhaal,maar het staat er
volgens mij heeft hij de zetpil alweer uitgepoept maar ik ga maar niet meer aan hem frunikken,hij slaapt nu lekker dus...
morgen moet hij weer naar oma,maar gelukkig heeft hij het daar prima naar zn zin.zou t morgen weer over zijn of duurt het nog wat langer?
groetjes kari

Hoi Kari,

de eerste keer was Laura er 36 uur goed ziek van, maar afgelopen maandag ging ze voor de tweede ronde en had ze totaal geen last van de prikken, nou ja, wel toen ze gezet werden, maar verder niet. De wijkverpleegkundige vond wel dat ze de vorige keer lang ziek geweest was, dat hoorde ze niet zo vaak meer, zei ze. Ik hoop dat je ventje morgen weer beter is, want het is zoooooooo zielig om die ukkies zo te zien.

Afgelopen maandag was Laura uitzonderlijk vrolijk en toen wilde ik dus gewoon niet gaan, omdat ik het opeens onzin vond om zo'n vrolijk kind ziek te maken, maar ja, die prikjes zijn zo belangrijk en zonder kunnen ze nog veel zieker worden, dus toch maar gegaan!

Succes met je ventje,

Groetjes Ilona

hoi ilona
ik had dat ook hoor vanmorgen.toen ik hem aankleedde om te gaan had hij zo'n plezier.ik dacht;arme schat,nou lach je nog...maar gelukkig lachtte hij naderhand ook nog.en nu slaapt hij weer lekker.maar hij gloeit wel.
gelukkig is laura van de tweede ronde niet ziek geweest.als het elke maand als de eerste keer zou gaan word het er niet makkelijker op.wij  mogen 25 mei weer.krijgt hij er dan weer 2?
groetjes kari

Hoi Kari,

Jep, weer twee en bij de derde ronde weer, Bah... 14 mei voor ons alweer! Gelukkig dan geen prikken meer tot ze een jaar oud zijn. Ik baal echt van die rotprikjes en toen ik nog ll-verpleegkundige was draaide ik er mijn hand niet voor om om injecties toe te dienen, maar zodra ze met een naald bij mijn kleine meisje komen ben ik een echte moeder! Dat had ik niet van mezelf verwacht!!! Ik was altijd zo stoer,maar als ik nu aan de derde ronde denk . Dat is dat moedergevoel vertel ik mezelf dan maar!

Lekker dat je ventje slaapt en houd hem maar lekker bij je als jullie dat fijn vinden.

Groetjes Ilona

Ik ben benieuwd hoe Floor op de prikjes gaat reageren, ze krijgt ze donderdag. Tijmen is hiervan twee jaar geleden nooit ziek geweest, maar de prikjes zijn nu uitgebreider. Afwachten maar. Is inderdaad zielig voor die hummeltjes!

Hoi Kari,

Zielig he, als ze opeens echt weer zo klein zijn na die prikjes. Dan zie je pas weer wat een hummeltjes het eigenlijk nog zijn. Esther is na haar eerste prikken zo'n 24 uur pieperig geweest. 's Middags na de prikken lag ze echt te gillen van de pijn en dat trok langzaam weg. Vandaag heeft ze de 2e prikjes gehad en nu is ze vooral erg jengelig en ook nu doen haar benen weer zeer, maar volgens mij niet zo erg als de vorige keer. Ik heb haar nu ook een zetpilletje gegeven (deze keer bleef ie ziten!) en hoop dat het morgen weer over is!

Groetjes,

Eveline

Hi,

Naima heeft eind vorige maand 2 prikjes gehad (2de keer). Bij de eerste prik bleef ze lachen, na de tweede ging ze wel even huilen. Een paar dagen erna voelde ik een hele dikke bobbel in haar bovenbeentje, waar ze dus geprikt was. Toen heb ik wel even de wvk gebeld om te vragen of dat normaal was. Volgens haar trok dat vanzelf weer weg. Bijna een maand later heeft ze die bobbel nog steeds.. Afgezien van die bobbel heeft ze geen last van de prikjes gehad en was ze net zo vrolijk als altijd. Begin volgende maand moet ze weer voor controle naar de ka en dan moet ze eerst bloedprikken. Dat wordt weer huilen..

Liefs van SOPHIE
mama van Quinty 4-10-2004 en Naima 24-11-2006, 32 wnk 1530 gram was 19-1-2007 uitgerekend

Terug
Bovenaan