er moet me even wat van mn hart..

A

Anoniem

Guest
hai meiden,

ik moet even iets kwijt.
ik lees hier zo veel dat sommige meiden al in ronde 4/5 al heel ongeduldig zijn en vinden dat het te lang duurt.
ik wil hiermee niemand voor haar hoofd stoten,maar meot het even kwijt.

ik kan helemaal begrijpen dat jullie het lang vinden duren,maar probeer er rekening mee te houden dat het een half jaar tot een jaar kan duren voordat je zwanger bent!!het is niet zo dat ik het niemand gun,want dat doe ik wel,maar ik probeer te zeggen dat jullie het beste uit kunnen gaan van een langere tijd zodat als het eerder komt dat het alleen maar helemaal top is.
als je iets graag wilt dan is iedere dag die je langer moet wachten voordat je het wonder mag krijgen te veel.
maar hoe meer je denkt het lukt vast wel heel snel bij ons,hoe moeilijker het is als je weer ongi wordt.

meiden ik probeer niemand een rotgevoel te geven,maar probeer rekening te houden met het feit dat het tegenwoordig allemaal wat langer kan duren,en dit heeft verschillende oorzaken.het zij medisch het zij stress,spanningen of zelfs het milieu.

ik ben zelf al 22 rondes verder en ik heb ook wel eens de moed opgegeven,maar probeer in je achterhoofd te houden dat voor iedereen een keer komt dat ze zwanger zijn.
zelf voor ons is dat ook weggelgd,alleen is het feit daar dat het bij ons wat hulp nodig heeft.ik heb me er bij neer moeten leggen dat het allemaal wat langer kan duren dan 'normaal'.

meiden houddt hoop en geef niet de moed al op na 5 rondes,het wordt alleen maar zwaarder voor jezelf als het allemaal veel langer kan gaan duren.

ik moest het even kwijt,en nogmaals ik probber hier niemand mee voor haar schene te schoppen.

liefs nathalie

Hoi Nathalie (Naatje),

Ik ben het helemaal met je eens. En je schopt niemand tegen de schenen hoor, het is gewoon een reality check. Sommigen zijn na één maand al zwanger, maar de meesten pas na 6 maanden tot een jaar.
Ik herken het gevoel ook heus wel. Ik dacht na het weggooien van de pil al dat ik geen ob's meer hoefde te kopen . Elke maand weer die teleurstelling.  Ik raakte zelf in ronde 10 zwanger, maar kreeg een miskraam. Daarna in ronde 13 of 14 weer en nu hebben we een mooie zoon. Juist zwanger geworden op die keren dat ik er minder mee bezig was en eens goed was doorgezakt.
Mijn vriendin is inmiddels bijna 3 jaar bezig en zit nu in de medische molen. Alle vruchtbaarheidstesten positief: zaad goed, eitjes goed, regelmatige cyclus, baarmoederslijm goed en toch niet zwanger. Ik duim heel hard voor haar dat het nu snel lukt en verder probeer ik er zo goed mogelijk voor haar te zijn.

Ik hoop natuurlijk dat het bij jullie allemaal snel raak is!!!

Groetjes en veel succes,
Daantje

Iedereen die zwanger wil worden weet dat het lang kan duren, en weet ook dat het mis kan gaan als je wel zwanger wordt. Toch gaat iedereen er van uit dat het lekker vlot en goed verloopt. Ik denk dat goed is. Beetje positief in het leven staan. En weet je teleurstellingen  horen  bij het leven, dus ook al hoop je op het positieve vaak weet je ook wel weer  om te gaan met de teleurstellingen.

Zelf   vind ik dat je zelfs de eerste maand al teleursgesteld mag zijn, als je maar wel snel weer positief verder gaat. Beetje onzin om te zeggen dat je pas na een x maanden je teleurstelling mag voelen (omdat iemand anders al nog veel langer bezig is). Iedereen mag teleurgesteld zijn en balen, alleen de wijze waarop je ermee omgaat daar moeten sommige vrouwen over nadenken. In de put gaan zitten heeft echt geen zin. Maar kijk om je heen en geniet van alles wat wel mooi is.

Zelf ben ik over het algemeen vrij vlot zwanger en dat is natuurlijk heel fijn, maar ik heb ook mijn teleurstellingen meegemaakt (ben maand geleden bevallen na een zwangerschap van 18 weken). Ik hoop snel weer zwanger te zijn en kijk er echt naar uit. Iedere cyclus zal het weer een uitdaging zijn en iedere menstruatie weer een teleurstelling. Maar ik ga door en ik hoop de dames hier met mij, want de blijdschap komt er voor de meeste van ons (is het niet vroeg dan wel laat)

Groetjes
Miep

Ik ben het ook helemaal met je eens moet ik zeggen.
Ik ben nu in ronde 4 zwanger geraakt, maar in totaliteit zijn we ook een jaartje bezig geweest. We hadden even een pauze in gelast omdat we er teveel mee bezig waren en dat is ook niet gezond. Toen we weer aan de slag gingen om het zo maar te zeggen, dachten we van, komt het nu dan is het mooi maar als het langer duurt maakt het ook niet uit. Geduld is een schone zaak zeg ik altijd! En stress is idd ook   niet goed, niet voor jezelf en niet voor het maken van een wondertje.

Ik wens jou en alle meiden die op dat wondertje wachten heel veel succes en plezier,
ik duim voor jullie!

Dikke kus Bren.

Hoi,

Ik ben het met je eens dat je moet beseffen dat het erg lang kan duren. Maar ik vind wel dat je een beetje teleurgesteld mag zijn als het niet meteen lukt, en je weer ongi wordt, of dat nou ronde 1 is of niet. Je wilt het graag, dus dan kom je daar ook niet onderuit.

Iedereen weet toch wel dat het tegen kan zitten, lang duren, miskramen. Je maakt het nodige zelf mee, of je leest er hier over. Maar ik vind het niet erg als je gewoon een beetje sip bent, en trouwens je ongi speelt in dat opzicht ook niet mee. Want (ik tenminste) ben toch altijd al erg gevoelig en huilerig e.d. rond die tijd. Ik ga het ook niet tegen houden.

Ik denk dat iedereen er gewoon anders mee om gaat, en we dat moeten respecteren. Het is tenslotte een forum waarop je kan spuien, en dat geldt voor iedereen, zowel ronde 1 als ronde veel.

En daarnaast blijft het schrijven, de een leest het anders dan de ander of schrijft het anders.

groetjes,
Kirsten

Ik ben het ook met kirsten eens..
Iedereen weet dat als je een kinderwens hebt dat het lang kan gaan duren,
en dat er een jaar voor staat.
maar dit wil niet zeggen dat je de 5 6 7 etc keren niet hierdoor geraakt kunt zijn.
Als je kinderwens zo hoog is, kan de 6 keer net zo erg voor je zijn als de 10 keer denk ik.
En dit is denk ik ook nog voor iedeen verschillend hoe ze hiermee omgaan.
Ik wil je nu ook niet aanvallen, ik vind het ook ontzettend erg als ik je verhaal lees, en het grijpt me ook zeker aan.
Ben ook om eerlijk te zeggen blij dat ik niet in jouw schoenen sta, en dat het bij sommige veel eerder ging, maar iedereen op deze site wil zijn verhaal kwijt, en doet dat op deze manier.
Of ze nu verdriet hebben om de 4 maand of niet, het is voor die persoon, opdat moment een feit waar ze op dat moment over wil praten.
En iedereen weet dat het lang kan duren, maar het kan telkens weer een tegenvaller voor je zijn.

kaat

Hoi!
Natuurlijk weet ik dat je gelijk hebt, en ik kan mijn 6 maanden bezig zijn natuurlijk niet vergelijken met jou 22 maanden. Maar wat mij onzeker maakt is dat je niet weet hoe lang het uiteindelijk gaat duren, ik zou er niet mee zitten dat ik wat langer bezig zou zijn als ik daarna maar de zekerheid kon hebben dat het uiteindelijk wel zou lukken. Ik weet dat die gedachte niet reeel is, maar hij speelt wel door mijn hoofd. En ik bekijk het allemaal gerust wel positief, en ik ben er niet dag en nacht mee bezig, maar ik hoop wel (net als iedereen denk ik) dat ik snel zwanger raak en ben er best elke maand wel weer wat verdrietig over als dat niet het geval blijkt te zijn.

Hoi,

Vanaf het moment dat je de  beslissing heb genomen om kinderen te krijgen dan hoop je gewoon elke maand dat het raak is. In het begin zeg je misschien makkelijker "jammer, volgende keer beter" maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je niet teleurgesteld mag zijn. De eerste 7 maanden reageerde ik ook zo. Nu ik in de 12e ronde zit baal ik toch wel heel erg als ik  ongi ben geworden. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik op dit forum ben gekomen. Om mijn ervaringen met andere te delen en om elkaar, indien nodig, een beetje op te peppen als het weer eens tegen zit. Dat is toch ook de rede dat jij op dit forum bent gekomen? Ieder heeft het recht om te reageren hoe zij zich voelen. De een moet even huilen en de ander haalt zijn schouders op en denkt jammer. Dat moeten we van elkaar respecteren.

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan