er niet te veel mee bezig zijn

A

Anoniem

Guest
toen ik zwanger wilde worden van onze eerste kindje.Was ik er veel mee bezig....toen ik er niet meer mee bezig was was ik zo zwanger.
nu willen wij voor de tweede.weer ben ik er net zo als jullie veel mee bezig.maar ik stop met dat onzekere gedoe en wacht af.dit moeten jullie ook doen je zult zien dat je dan zo zwanger bent.vrij 2 weken lang voor de nod om de dag zit je goed...

Ja dat zeggen ze altijd, niet te veel bezig mee zijn, anders lukt het niet Maar soms is het moelijker als het lijkt.
Bij mij vorige zwangerschapen heeft het 2x half jaar geduurt en ik was er mee best veel bezig.
Deze keer had ik met de pil gestopt en dacht "als het niet deze maand gebuurt dan komt het de volgende maand" Nu is het gelijk raak naar eerste ronden. Weet niet of het toevalig is of omdat ik er niet zo mee bezig was....

Zeker met je eerste kindje (het feit of je uberhaupt zwanger kunt worden) is het moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn. Ik probeer het ook, maar vind het rond mijn NOD toch steeds weer spannend en volgens mij is dat ook natuurlijk. Helaas kunnen we even geen weekend weg of lekker op vakantie, dit zou toch even de nodige rust geven. Nu zijn we al bijna 8 maanden bezig en zonder succes. Trouwens je hoeft maar om de 3 dagen sex te hebben (volgens de dokter) het mag voor jezelf en je partner vaker, maar de spermazaadjes blijven heel lang in je lichaam zitten.
Morgen moet ik weer ongi worden of het is raak! Maar probeer niet te enthousiast te zijn, want dan is het zo teleurstelling....

Dus het is voor iedereen anders, zeker als je al een tijdje bezig bent.

Succes met alles en hopelijk is het snel raak!

Liefs!

Hoi wonder,
Ik moet zeggen dat het me wel zeer doet wat jij zegt.
Wij zijn al meer dan een jaar bezig voor een kleintje.Maar tot nu toe nog niet zwanger.

Was het maar zo makkelijk als jij zegt.
Misschien een idee om het iets minder bot te zeggen?
groet Fleur

Klinkt zeker bot...1e uk waren we een jaar verder, nu anderhalf jaar bezig voor een 2de uk en 2 miskramen verder... Dus hoezo minder mee bezig zijn??? Klinkt mij ook te makkelijk....

Groetjes Grotebroer

zo bot ben ik niet...maar mijn excusses als het zo overkomt bedoelde het niet zo.
wij hebben er 8 maanden over gedaan voor ons eerste kindje.en nu ben ik net een maand bezig.
ik snap wanneer je lang bezig bent dat je aan niks anders wil of kan denken.
sterkte et het zwanger worden....het komt goed geloof erin.

maar toen ik er minder aan dacht werd gelijk zwanger

We proberen het ook om er minder mee bezig te zijn. Zijn nu zo'n 8 maanden bezig voor de eerste. Vorige maand met ovulatietesten geprobeerd, maar dat vond ik zo zakelijk. Vond gelukkig wel een eisprong! Het is makkelijker gezegd dan gedaan... We proberen ook wat meer met z'n tweeën te doen; filmpje, uit eten, toch komt het onderwerp altijd wel een keer ter sprake. Het is ontzettend belangrijk elkaar niet te vergeten, maar toch spookt het nog altijd door ons hoofd.... Vooral de vraag of we überhaupt wel kinderen kunnen krijgen komt steeds vaker voor :(
Ik ben ontzettend blij met dit forum! Allemaal meiden die in hetzelfde schuitje zitten, je verhaal kunnen doen bij mensen die het begrijpen.

Heel veel succes met zwanger worden allemaal!

Liefs Star

Wonder,

Ik begrijp nu dat je het niet zo bedoelde, maar bij ieder mens werkt het anders. Het zwanger worden staat al een tijdje op een laag pitje (we zijn er wel een beetje klaar mee...) en nog niet zwanger, dus helaas het er niet teveel mee bezig zijn is geen garantie....

Toch hoop ik dat iedereen hier snel heel veel geluk heeft en kan genieten van een goede, gezonde zwangerschap!!!

Liefs grotebroer

Terug
Bovenaan