er nog niet klaar voor?

Hallo dames,

Vanaf vandaag ben ik verplicht met verlof gegaan terwijl ik nog 9 weken moet! Het valt me zwaar, want m'n werk is m'n alles en kan nog steeds geen voorstelling bij hebben hoe alles moet gaan als er een kleintje bij is. Ik kan me er dus geen voorstelling van maken wat de toekomst me brengt. Het lijkt eerder dat ik het leven van iemand anders lijd. Ik vind het helemaal super om zwanger te zijn, maar ik heb heel diep van binnen het gevoel dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik heb er een schuldgevoel over, omdat dat kleine meisje er ook niks aan kan doen..

Hebben jullie misschien tips (of een ervaring) hoe ik met deze gevoelens om kan gaan?

Groetjes Girl89

nou ik kan je verzekeren dat je (je) pas ECHT mama bent/voelt als de baby geboren wordt! en dan is het ineens heel vanzelfsprekend... en na een paar dagen weet je niet beter meer en kan je haar ook niet meer missen :)!! ik had bij mn zoontje ook geen voorstelling van wat ik zou voelen enz maar toen hij er eenmaal was, was ik ook gewoon ineens volop mama :)!! komt helemaal goed hoor! zoek nog ff leuke bezigheden voor deze 9 weken, geniet ervan dat je nog lekker weg kan gaan zonder dat je overal om moet denken en wacht gewoon tot het mamagevoel je hart inkomt!! :)!!

Ik heb ook nog geen idee hoe het straks zal zijn!
Ook mijn werk was altijd alles voor me. Dat gaf me het idee dat ik iemand was. Maar na mijn miskramen gaf alleen werk me niet meer zoveel voldoening. Ik miste iets in mijn leven.

War wij straks krijgen is voor niemand goed te bevatten denk ik. Zeker niet als het de eerste is.

Misschien heb je die weken wel nodig om meer aan het idee te wennen. En anders zou ik gewoon gaan genieten.
Straks moeten ze ook zonder je, dus kunnen ze vast wennen.

Voel je in ieder geval niet schuldig, want horen er gewoon bij en of we nu willen of niet, ons leven gaat helemaal veranderen!!!

Terug
Bovenaan