Er veel te veel mee bezig zijn!!! Dat is niet goed (voor mij) !!!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Wij zijn nu ongeveer een half jaar bezig met zwanger worden.
Nu heb ik mezelf er vorige maand op betrapt dat ik er veel te veel mee bezig ben!
Sinds 1 maand ben ik minder  gaan werken dus van af  dat moment  zat ik bijna dag en nacht op dit forum om jullie ervaringen te lezen, af en toe te reageren en soms zelf een berichtje te schrijven! Maar ik merkte aan mezelf dat het me allemaal niet echt goed deed. Ik ging me allerlei dingen in hoofd halen waardoor het bij ons niet al te snel vlotte etc. !!! En kreeg iedere maand zogenaamde zwangerschapsverschijnselen!

Maar nu denk ik bij mezelf ik  moet gewoon geduld hebben! Ik ga 7 juli trouwen en ben me daar expres nu heel erg op aan het richten zodat ik  me ook niet zoveel bezig hoef te houden met zwanger raken. Ik  doe nu 1 keer per maand mn agenda open om mn vruchtbare periode uit te rekenen en mijn NOD maar verder houd ik hem dicht. Probeer nog wel een beetje te klussen als het tijd is maar rustig aan, om de dag niet meer iedere dag en als we er alle twee zin in hebben! Om er zoveel me bezig te zijn is niet goed! Het moet leuk blijven en daar ben ik dus echt afgelopen maand echt achter gekomen dat dat heel belangrijk is!

Dus ik zal nog wel eens op dit forum komen om jullie ervaringen te lezen en heel af en toe te reageren maar verder niet meer!  Ik hoop dat jullie mijn  gevoelens begrijpen! Maar ik denk niet dat ik de enige ben die het moeilijk vind er niet iedere dag mee bezig te zijn! Ik hoop van harte dat jullie allemaal heel snel zwanger zijn en jullie horen het van me als het bij ons dan zover is. Succes liefs isa.

Hoi Isa,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt en wat je denkt.
Ik ben ook een tijdje niet op het forum geweest en lees af en toe de verhalen en ben blij voor iedereen wanneer ze zwanger zijn. Maar merkte zelf ook dat ik er af en toe te veel mee bezig was/ben.

Dus soms lees ik dagen achter elkaar en soms heb ik er ook dagen geen zin in, maar dat heeft iedereen wel.

Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken, gewoon doorklussen natuurlijk en ik wens je alvast een hele mooie trouwdag!

Liefs Cindy

Hoi Cindy,

Bedankt voor je reactie. Ben blij dat je me begrijpt en dat ik niet de enige ben met deze vervelende gevoelens! Jij ook heel succes met zwanger raken. Liefs x isa.

Lieve Isa,

Ik kan me heel goed voorstelen hoe je je voelt. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik er teveel mee bezig ben. Ik heb ook weleens het idee dat als je er teveel mee bezig bent, het zwanger worden ook minder snel lukt... In ieder geval: ik snap heel goed dat het wat het forum betreft iets rustiger aan gaat doen.

Succes en het beste met alles meisje! Liefs Bloempje  

Hai Isa,

Je hebt gelijk hoor, je moet doen wat voor jou goed voeld! Natuurlijk wel ongezellig voor ons, maar goed (hihi)..

Geniet van alle voorbereidingen voor je trouwdag!

Liefs,
Katie

Ha meid,

Ik snap het helemaal! Dat is een van de redenen waarom in heb besloten minder vaak te reageren en minder te lezen op het forum.
Ik werd er zelf helemaal gek van hoe het me bezig hield, vandaar de beslissing het wat rustiger aan te gaan doen. Natuurlijk niet met klussen maar wel met het opzoeken van informatie, ect.
Hoop dat ik hierdoor meer innerlijke rust krijg!

Heel veel succes verder!!

Juffy

Hai,

Inderdaad heel herkenbaar, vandaar dat ook ik veel minder te zien ben op het forum,elke dag kijken ik werd er gek van!
Maar het blijft moeilijk om er niet mee bezig te zijn, maar je kunt je zelf er wel toe zetten. Inderdaad wat je zegt lekker met andere dingen bezig zijn en het moet leuk blijven anders lijkt het net of je met een project bezig bent wat op tijd af moet zijn.
Toch blijf ik het wel leuk vinden en leerzaam wat je hier op het forum leest en word het voor mij steeds minder moeilijk om te lezen als er iemand zwanger is, ik heb een tijd gehad dat ik dat niet kon uit staan. Al met al harstikke leuk dit forum zolang je maar je eigen grensen bewaakt.
In ieder geval kan jij naar een hele mooie dag uit gaan kijken, in ieder geval ga er van genieten.

groetjes Saskia 30

Terug
Bovenaan