er zit een vlies/band in het vruchtzakje HELP!!!

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal, ik ben nu 13 weken en ik moest vandaag een echo laten maken en ze zag een vlies midden in het vruchtzakje! zodat de baby de helft minder ruimte heeft, soms betekent dat dat er een tweede vruchtzak was, maar in dit geval is dat nioet zo, er zijn al meer van dit soort gevallen geweest zei ze. weat er volgens haar kan gebeuren is dat het kindje met het handje of voetje er in vast gegroeit kan komen te zitten ofzo, maar ze hoopt dat het vliesje nog knapt en verdwijnt, en bij de meeste gevallen die het ook hadden bleef de vlies de gehele zwangerschap zitten en de kinderen zijn goed gezond geboren.
Ik ben zo bang! wie heeft dit ook? of wie kent iemand die dit ook heeft of wie kan mij hier wat meer over vertellen? ik moet over anderhalve week terug komen en op controllen blijven.
ik ben ten einde raad!
help!!!

xxx jolanda

goh daar heb ik nog nooit   van gehoord. Kan me voorstellen dat je hier meer informatie over wilt en kan me heel goed voorstellen dat het doodeng is. Ik hoop dat je er meer over te weten komt, misschien dat je dan wat gerustgesteld word? Hopelijk gaat dat vliesje nog weg.

Hoi Jolanda,

Nou ik heb dat ook nog nooit gehoord. Ik kan je ook niet gerust stellen maar als je Vk zegt dat het vaker gebeurt en dat de kinderen gewoon gezond geboren worden dan moet je daarop proberen te vertrouwen hoe moeilijk het misschien ook is. Ik zal me ook ongerust maken omdat het iets wat blijkbaar niet vaak voorkomt. Hopelijk breekt dat vliesje en heeft de kleine ruimte genoeg.

Wens je veel succes en hou je ons op de hoogte.

Liefs Fruit Girl

Hoi Jolanda
Nee sorry ik heb er ook nog nooit over gehoord, kan me voorstelen dat je je ongerust maakt.
De Vk stelt je min of meer gerust dus probeer je daar bij neer teleggen en gewoon te genieten, krijg je nu wel extra controles om te zien hoe dat gaat met dat vliesje..
Nou sterkte meid
Gr sandra

Hoi Jolanda,

Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik heb het vlies alleen niet in het vruchtzakje zelf maar in de baarmoeder. Ook mijn gynaecoloog vertelde dat het weinig tot geen kwaad kan.
Het vlies (of littekenweefsel) is ontstaan omdat bij mijn eerste bevalling de placenta operatief is verwijderd en dat heeft een wond (en dus littekenweefsel) achtergelaten.
Ik weet niet hoe het zit als het vlies in het vruchtzakje zelf zit zoals bij jou. Je zegt dat je kindje de helft minder ruimte heeft en dat is bij mij niet zo. Ook hoef ik niet voor controle terug te komen. Ik maakte me eerst vreselijk veel zorgen maar na een aantal gesprekken met de gynaecoloog en een extra echo (op eigen verzoek), ben ik wel wat rustiger geworden. Je moet toch proberen om vertrouwen te hebben in jouw gynaecoloog als ze zegt dat er geen problemen hoeven te ontstaan, te veel stress is ook niet goed voor je kindje, veel succes verder..

groetjes, Ellen

Hoi Jolanda,

Ik heb ook zoiets gehad. Bij mij hadden ze het over een amnionstreng o.i.d. Ken de verhalen dat een armpje of voetje erin verstrengeld kan raken. Bij mij zat het in een hoek van de baarmoeder. Extra echo's gehad om het goed in de gaten te houden. Bij mij was het in de loop van de zwangerschap verdwenen en mijn zoon had nergens last van na de geboorte. Ik weet niet of het te vergelijken is, maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat mijn verhaal je een ietsie kan geruststellen. Hele fijne zwangerschap!

Bloem

Terug
Bovenaan