Ik heb vóór mijn bevalling een Mini Monkey gekocht, en het idee was dat ik ons meisje hierin binnenshuis kon dragen als ze bv. krampjes had. Hoewel ze graag bij ons op schoot slaapt, vond ze de 'banaan'-houding in de MM helemaal niks, ze vond het veel te strak. Maar dat strakke is volgens de handleiding juist een voordeel van de MM (geborgenheid, baarmoedergevoel en zo), dus blijkbaar zijn er ook kindjes die dat wél fijn vinden.
Ze kunnen ook rechtop zitten in de MM, en die houding vindt ze wel fijn, maar omdat ze pas 7 weken is moet ik haar dan nog echt ondersteunen dus dan heb je er weinig aan. We zijn twee keer naar de supermarkt geweest met de MM, dan lag ze in een soort tussenvorm van deze twee houdingen, dat ging prima. Overigens vind ik het verder een prima ding, qua kwaliteit, stevigheid en zo. Het is maar één laag katoen, dus nu heb je voor buiten wel warme kleertjes nodig. Ik verwacht dat dat in de zomer juist weer een voordeel is.
Overigens bevalt het binnen dragen (we hebben ook een Baby Björn voor langere wandelingen en voor als ze groter is) mij niet zo goed. Je kunt inderdaad iets meer dan wanneer ze los op schoot zitten, bijvoorbeeld drinken pakken, maar als je echt iets wilt doen zit zo'n kindje op je buik toch best wel in de weg... Wij zijn nu dus echt aan het ´oefenen ´ met in haar eigen bed slapen, want dat vind ikzelf inderdaad toch wel het lekkerst.
Groeten,
Betje.