Eraring met draagzak in huis?

We hebben voor straks om buiten te wandelen van Nomad een draagzak gekocht. Ik zoek echter voor in huis iets waar de baby in kan liggen, en wat makkelijk te bevestigen is, en zacht materiaal. Wie heeft hier ervaring mee en met welk merk?

Bedankt!

Dat is iets wat ik ook graag wil weten, want ik ben nu in verwachting van de tweede. Een draagdoek opwikkelen vind ik zo'n gedoe, heb ik laatst op de Jonge Gezinnenbeurs gedaan en dat vind ik echt geen optie. Ik ben heel benieuwd naar de reacties!

Groetjes, Marisa

Alhoewel het me erg ingewikkeld leek, bleek de Tricot Slen na een paar keer oefenen helemaal niet ingewikkeld en vond ik het zeker voor de eerste paar maanden een ideale draagdoek. Zacht, precies op maat te knopen en kiendje sliep er heerlijk in. Zowel binnens- als buitenshuis.

Ik heb een vrij dure gekocht waar hij rechtop in zit, maar wel tegen me aan. Ik heb deze gekocht omdat hij hele goede steun gaf aan mijn rug. Ondanks dat hij er niet in lag ben ik er super blij mee want hij heeft echt veel krampjes gehad en wilde dan alleen maar in mijn armen of tegen mij aan. Eerste dag heerlijk maar je komt echt nergens meer toe. In de draagzak had ik dus wel mijn handen vrij en hij viel er gewoon in slaap, dus kon ik tenminste iets te drinken pakken of dat soort simpele dingen. Vriendinnen kozen voro andere opties en hebben hun babytes er niet lang in gehad omdat ze zelf last kregen van hun rug. Ik Had hem er uren achter elkaar in. Nu hij een jaar is zijn we overgestapt op een goede rugdrager omdat hij er eigenlijk niet meer in past. Maar als ik niet thuis ben weet ik dat mijn man nog vaak de buikdrager pakt omdat vader en zoon dat toch gezelliger vinden bij het boodschappen doen etc. Voor ons een van de beste uitgave die we gedaan hebben, als je ziet hoe intensief die gebruikt is (veel intensiever als bv de box) zijn we blij dat we geld hebben uitegeven aan ene product dat voor ons en hem confortabel is, dat blijkt wel als hij er met een jaar eigenlijk nog in wil.

HOi
Hebben jullie je kindje bewust vanaf de eerste dag zo bij je gedragen? En echt uren lang?
Das best pittig lijkt me... moet er toch niet aan denken...Ik was al lang blij dat mijn kind(eren) lekker in hun wiegje boven lagen te slapen. Ook even lekker tijd voor mezelf.

groeten sjana

Ik heb vóór mijn bevalling  een Mini Monkey gekocht, en het idee was dat ik ons meisje hierin binnenshuis kon dragen als ze bv. krampjes had. Hoewel ze graag bij ons op schoot slaapt, vond ze de 'banaan'-houding in de MM helemaal niks, ze vond het veel te strak.  Maar dat strakke is  volgens de handleiding juist een voordeel van de MM (geborgenheid, baarmoedergevoel en zo), dus blijkbaar zijn er ook kindjes die dat wél fijn vinden.
Ze kunnen ook rechtop zitten  in de MM,  en die houding vindt ze wel fijn, maar omdat ze pas 7 weken is moet ik haar dan nog echt ondersteunen dus dan heb je er weinig aan.  We zijn twee keer naar de supermarkt geweest met de MM, dan lag  ze in een soort tussenvorm van deze twee houdingen, dat ging prima. Overigens vind ik het verder een prima ding, qua kwaliteit, stevigheid en zo. Het is maar één laag katoen, dus nu heb je voor buiten wel warme kleertjes nodig. Ik verwacht dat dat in de zomer juist weer een voordeel is.

Overigens bevalt het binnen dragen (we hebben ook een Baby Björn  voor langere wandelingen en voor als ze groter is) mij niet zo goed. Je kunt inderdaad iets meer dan wanneer ze los op schoot zitten, bijvoorbeeld drinken pakken, maar als je echt iets wilt doen zit zo'n kindje op je buik toch best wel in de weg... Wij zijn nu dus echt aan het ´oefenen ´ met in haar eigen bed slapen, want dat vind ikzelf inderdaad toch wel het lekkerst.

Groeten,
Betje.

hoi even een reactie of wij hem urenlang hebben gedragen:
het liefst kozen wij voor zijn bedje maar hij is geborden met KISS. door een zware bevalling, dara kwamen we pas later achter. Hij heeft hierdoor veel hysterisch gehuild. de combinatie van dat en zware krampjes maakte dat hij echt bij ons wilde zijn, lichamelijk contact. eerst hebben we dat geprobeerd met tillen enzo maar dan is hij al snel zwaar als je echt lang moet blijven lopen om hem rustig te krijgen en kan je totaal niets omdat je je beide handen nodig hebt. Wij hebben er dus niet voor gekozen omdat we dat beter vinden dan zijn bedje of eventueel de bos maar echt uit noodzaak. Ik ben het er ook mee eens dat hij echt wel in de weg kon zitten maar alles beter dan de hele tijd rondsjouwen om hem rustig te krijgen. Wat ik duidelijk wilde maken is dat ik in dit geval het idee heb dat goedkoop duurkoop is omdat als je bv over een schouder draagt je er al snel mee stopt vanwege het gewicht op je rug

Terug
Bovenaan