erbse parese

hoi allemaal

ik heb twee zoontjes en de jongste heeft een gedeeltelijke verlamming van zijn linker arm ,doordat de bevalling niet helemaal lekker ging.

Nou wil ik graag zwanger worden van de derde, maar dan de bevalling? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en een keizersnede gekregen of zijn er onder jullie dames die ook een moeilijke bevalling hebben gehad en daardoor de volgende met een keizersnede hebben gedaan? En mag je dan zelf kiezen of het een gewone bevalling wordt of 1 met een keizersnede?

Ben erg benieuwd

groetjes diedoes

hoi diedoes
ik heb ook 2.5 jaar geleden een moeilijke bevalling gehad mijn zoontje zat vast met zijn schouders en paste niet na veel geknip en treekwerk is hij op het nippertje geboren want alleen zijn hoofdje tot zijn neus was geboren maar zijn navelstreng zat om zijn nek en kon met geen mogelijkheid verder dus ik was bijna mijn kindje kwijt
ik ben nu weer zwanger en kans op herhaling is 5 procent toch wil het ziekenhuis mij niet gewoon laten bevallen ik krijg de laatste week van juli een keizersnee....en ik vind het echt doodeng
liefs sandra

Hallo,
Ik heb een dochter van 15 maanden en zij heeft ook Erbse parese (rechterarm) overgehouden na een zware bevalling.
Isabel was niet zwaar en groot 3550 gram en 48 cm.
Ik heb de nodige gesprekken gehad in het ziekenhuis en de gynaecoloog vindt het beter als ik volgende keer via een keizersnee beval.
Het 2e kindje is nl meesta groter en zwaarder, vooral als het een jongen betreft.
De kans op herhaling is 30% werd mij verteld.
Als er ooit een 2e komt dan ga ik dus zeker weten voor een keizersnee.
Dit wil ik niet nog eens mee maken, vooral niet zo'n operatie die mijn dochter heeft moeten ondergaan toen ze 5 maanden oud was.
Ik zou het risico niet willen nemen.

Groetjes Sharon

hoi dames,

mijn eerste zoontje was 850 gram en zat voor mijn gevoel al een beetje klem, echt moeten persen voor de schouders en mijn tweede zoontje was 4715 gram en zat echt klem.
Nou lijkt me zelf de kans groot dat een derde kindje ook zwaar zal zijn. Na de bevalling zei de verloskundige dat ik bij een volgende bevalling of eerder ingeleid zal worden of een keizersnee. Nou lijkt gewoon bevallen me echt heel eng nog en dat wil ik echt niet. Het helpt toch niet als je kindje twee weken eerder komt, dan zijn die schouders net zo breed hoor. Ze krijgen op het laatst alleen wat extra vet.

Nou goed ik wil dus graag een keizersnee en misschien is het wel een goed idee hier even langs de gyacoloog te gaan en te vragen hoe ze erover denken.

Hoe is het nu met jullie kindjes en voor hoeveer heeft de operatie succes gehad?

groetjes diedoes

Hallo,
Was je eerste zoontje 850 gram???
Ik zou zeker een afspraak maken bij de gyn.
Je 2e was al een behoorlijke flinkerd en als ze je 2 weken eerder in willen laten bevallen heeft dit ook consequenties.
Dan krijg je wee opwekkers en daardoor is het bij mij mis gegaan.
De operatie van mijn dochter is geslaagd, kregen we gister te horen.
Ze is nu 16 maanden en kan al behoorlijk veel met haar arm.
We zijn er superblij mee maar balen er nog steeds behoorlijk van dat ze nu schade heeft voor de rest van haar leven, want helemaal goed komt het nooit.
Ik hoop dat de gyn naar je luisterd en beslist dat een keizersnee beter is.
Hoewel ik het heel jammer vind dat ik ws nooit meer "normaal" kan bevallen een gezond kindje gaat boven alles.
Laat je nog even weten hoe het verder gaat en wat er besloten is.

Groetjes Sharon

Hoi Sharon,

sorry typ fout. Hij woog 3850 gram en was 6 dagen te laat. Bij mij zijn beide bevalling ingeleid. Dat schijnt over het algemeen wat meer problemen te geven. De eerste keer waren mijn vliezen al 2 dagen gebroken en de tweede keer was ik al 41 weken en 5 dagen zwanger en ging het echt niet meer. Gelukkig dat ze hem toen zijn gaan halen, want alles wat hij groter werd was moeilijk bevallen. De bevalling ging wel snel. 1 uur en 3 kwartier. Dus ze konden tussendoor niet vermoeden dat het laatste stukje mis zou gaan.
Je merkt nu nog steeds goed dat hij zijn arm niet optimaal gebruikt. Hij valt bijvoorbeeld vaak en vaak ook nog op zijn gezicht, vangt zich niet goed op. Das erg balen. In april weer met hem naar het VU dus ben benieuwd.
Zelf nu 1 dag overtijd en negatieve test dus wordt erg nieuwschierig en dn snel naar de gynacoloog voor een bevestiging voor een keizersnee. Ook 's nachts! Ben wel bang dat de bevalling bij de derde nog sneller gaat en ze geen tijd hebben voor een keizersnee. Maar jekunt het toch niet stren dus de gynacoloog oet me maar gerust stellen.
Durf jij het nog een keer aan of speelt dat bij jullie geen rol?

groetjes diedoes

oja, vind het ook erg jammer niet meer gewoon te bevallen, helemaal omdat de tweede heel goed ging tot hij klem zat.
Wat super goed dat de operatie geslaagd is! Hopelijk herstelt ze super goed.

groetjes diedoes

Gelukkig maar, ik dacht al 850 gram is wel erg weinig.
Is jullie zoontje ook geopereerd of was het spontaan herstel.
Ik zou een 2e zwangerschap wel aandurven (nu nog niet hoor) alleen een bevalling niet meer.
Er staat ook in mijn dossier dat het een keizersnee wordt maar als ik wil mag ik ook vaginaal bevallen. Denk niet dat ik dat nog aandurf.
Ik vond het prachtig maar al die ellende de we ervan gehad hebben.
Ziekenhuis in, ziekenhuis uit, Continu naar Leiden, hoop en teleurstelling, een 9 uur durende operatie... nee volgende keer zou ik graag een leukere kraamtijd willen hebben.
Een keizersnee is ook niet alles, maar daar heeft het kind weinig last van.
Ben benieuwd of je zwanger bent, spannend hoor.
Ik weet niet of je ook op hyes zit, er is nl een speciale Erbse Parese Hyves.

Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan