erfelijkheid

hoi,

Ik heb via de erasmus universiteit een erfelijheidsonderziek lopen i.v.m. de neurologische problemen die er zijn in het gezin waar ik uit kom (ook inmijn verdere familie komt wel wat voor). Nu kunnen ze geen oorzaken vinden en ook niets aanwijsbaar op het dna. Er kunnen dus ook geen onderzoeken plaats vinden tijdens de zwangerschap om te kijken of het kindje een afwijking heeft. Weten dat een jongentje een verhoogde kans heeft maar hij kan ook kern gezond zijn. Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben of ervaring mee hebben.
 
Hallo leen,

ik weet niet over welke aandoening je het hebt maar ik zelf heb epilepsie en heb ook een genetisch onderzoek laten doen. ook bij mij vertelde ze dat er geen afwijkingen aan de chromosomen te zien waren. toch kwam ik in aanmerking voor een vruchtwaterpunctie en een uitgebreide medische echo, ik slik wel medicijnen ook tijdens de zwangerschap.    bij een vruchtwaterpunctie kunnen ze kijken of bij de baby iets anders is maar ook het geslacht kunnen ze met zekerheid zeggen, mocht het risico bij een jongen veel hoger liggen kun je dan altijd nog verder kijken. en wat de echo betreft misschien kunnen ze daarop aanwijzingen vinden die kunnen duiden op die  neurologische aandoening. ook kun je  contact opnemen met klinische genetica dit is een erkend medisch centrum dat zich uitsluitend bezig houd met erfelijkheid. je  kunt hun vragen om een second opinion.  
laat me nog even horen als je er wat aan hebt gehad.

ps ben je al zwanger of wil je zwanger worden??

groeten nancy (november forum)  
 
hoi nancy,

Ik bel al zwanger maar pas 8wk 3dgn. Het onderzoek loopt al meers als een jaar bij de klinische genetica van de erasmus universiteit. Het gaat bij mij om epilepsie wat ik gehad heb in het verleden, autisme en een hersen aandoening van mijn vader waar ze nog meer zeer weinig van weten. Maar als ik weet wat het geslacht is weet ik niet hoe ik daar op zal reageren want weghalen is geen optie voor mij. Maar een jongentje heeft meer kans op autisme. Mijn moeder wil wel graag hte geslacht weten want ook zij is er erg mee bezig. Maar bedankt voor de tip ik ga er over nadenken wat ik hier mee wil en natuurlijk overleggen met mijn man.

bedankt voor je tip
leen
 
Terug
Bovenaan