Erg benieuwd

A

Anoniem

Guest
We zijn gisteren naar de jonge gezinnen beurs geweest. Een erg leuk dagje uit overigens.
Maar we kwamen dus langs de stand van jonge gezinnen en daar stond een mini workshop over slapen aangeplakt. Dus ik grap tegen mijn man: 'Misschien moeten we daar straks maar eens heen gaan'. Nou dat hoorde dus de vrouw die dat ging geven (Emmeliek Boost) en vroeg waarom dan. Nou ja, het verhaal dus uitgelegd dat Wieteke nog steeds niet doorsliep en minstens 2 keer, maar meestal vaker, per nacht kwam.
Nou, toen hebben we dus terplekke een heel gesprek met haar gehad waarin ze veel tips gaf en aanwijzingen hoe wij het kunnen aanpakken om haar door te laten slapen.
Ze was wel heel eerlijk en zei dat het waarschijnlijk wel zo'n 2 weken ging kosten (aan onze nachtrust dus). Maar goed, het kost ons nu ook veel nachtrust. Dus wij zijn gelijk afgelopen nacht met haar tips aan de slag gegaan, alleen was ze natuurlijk wel erg moe na de dag van gisteren. Ze is uiteindelijk twee keer (vlak achter elkaar) wakker geweest. De tweede keer duurde het 20 minuten voor ze weer sliep, maar daarna sliep ze de nacht door. We zijn erg benieuwd of het gaat lukken en we mochten haar altijd bellen voor advies of vragen. Heerlijk, we krijgen er vertrouwen in.

Overigens was er bij de stand van Ouders van Nu een verloskundige en daar mochten we luisteren naar het hartje van de baby. Ze waarschuwde natuurlijk wel dat het misschien nog niet te horen was aangezien ik pas 11 weken zwanger ben.
Maar....we hebben het hartje gehoord. Heerlijk.

Kortom, wij hebben een heerlijke dag gehad.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Tsjee ben benieuwd wat voor tips ze had voor jullie en of het ook echt gaat werken.
Marissa is ook vaak snachts wakker. Het is vorige week al wel 3 nachten goed gegaan, maar nu weer 2 nachten achter elkaar niet. Al moet ik wel zeggen ze is nu verkouden en kan daar door niet goed slapen ze hoest heel veel, dus ik vind het nu ook wel logisch dat ze slecht slaapt. Maar het is een heerlijk gevoel als ze ineens wel een nacht goed doorslaapt. Je raakt zelf ook wat uitgeruster en kan wat meer hebben. Vooral omdat Marissa op het moment ook erg aanhankelijk is en het liefst de hele dag bij me is.

Hoop dat het gaat werken. Succes alvast vanacht.

Hoi geeske,

als eerste wil ik zeggen dat ik het heel gaaf vind voor jullie dat jullie het hartje hebben gehoord. Toch een heerlijk bevestiging

Maar dan wil ik je vragen om te delen met ons wát ze jullie verteld hebben over doorslapen, welke tips.
In de topic van vety "ben benieuwd" gaat over doorslapen en er zijn best wat reacties op.

Ook Meike slaapt nog niet door en lijkt nog steeds een flesje te willen......
En eigenlijk zijn we er wel klaar mee en zijn we bereid om dit te gaan aanpakken... vooral nu ik jouw topic lees word ik wel weer aan het denken gezet......

Ik hoop dat je dit met mij, of ons wil delen want nu na een weekje zieke meiden en zelf ziek zou een nacht of nachten doorslapen wel zoooooooo welkom zijn!!
"Ben erg benieuwd" .

Liefs Renske

Hoi Renske,

Ben even op zoek gegaan naar de topic van Vety en heb inderdaad de reacties gelezen. Had deze topic nog niet gezien!

Maar dan de tips.
Wieteke heeft nog nooit doorgeslapen en krijgt nog altijd een borst als ze wakker wordt aangezien ze anders echt alleen maar krijst en lang ook!
Nou, dit vond zij dus niet meer bij de leeftijd passen (ben ik met haar eens) en zij had de volgende tips (maar goed, wel op Wieteke afgestemd die nog bv krijgt):
* Om 23.00 uur krijgt ze nog twee borsten, zodat ze niet in één keer hoeft af te kicken en leert om genoeg te gaan eten overdag (ze eet momenteel zeer slecht 's avonds).
* Als  ze naar bed gaat, krijgt  ze een flesje diksap mee. Nu nog diksap omdat anders de overgang te groot is van lekker aan de borst naar  bijv. water. Het  flesje  mocht ook eigenlijk geen  tuitbeker zijn, aangezien de borst lekker zacht is en ze hier op  kan sabbelen  en de tuitbeker te hard is. We hebben dus direct gisteren een flesje met speen voor haar gekocht. Tijdens het naar bed brengen al uitleggen waar dit flesje voor bedoeld is (als je vannacht wakker wordt kun je hier lekker wat uit drinken etc.).
* Als Wieteke 's nachts na 23.00 uur nog wakker wordt, haar niet uit bed halen, liefst alleen toespreken (ze moet zelf het flesje pakken, niet in haar mond stoppen aangezien ze dan nog afhankelijk van je wordt). En dan in haar buurt blijven/ laten weten dat je er bent door wat te 'rommelen (dit laatste lukt me echt niet 's nachts, ga dan echt niet de was oid doen, hahaha). Als ze rustig is, haar alleen laten.
* Je mag haar niet laten krijsen op deze leeftijd, aangezien ze ook last kan hebben van scheidingsangst. Als ze 3 is, mag dat wel aangezien je haar dan wat kunt uitleggen, maar op deze leeftijd dus liever niet laten krijsen (wij vinden dat je haar mag laten huilen, want als we bij haar blijven is ze onrustiger en blijft ze hoop houden dat ze eruit wordt gehaald).
* Uiteindelijk is het de bedoeling dat je steeds meer afstand in acht neemt. Dus in het begin ga je nog naar haar toe, dekt haar even toe, laat weten dat je er bent en dat papa & mama ook slapen. Uiteindelijk neem je steeds meer afstand in acht, zodat het uiteindelijk genoeg is om haar vanaf de gang te laten weten dat je er nog bent en dat ze haar flesje mag pakken als ze dorst heeft.
* En heel belangrijk........neem er de tijd voor. Reken zeker op 10 nachten of meer en wees consequent. Als je één nacht tussendoor niet consequent bent, kun je weer van voren af aan beginnen.

Nou volgens mij waren dit de meeste tips. Sommige natuurlijk wel bekend, maar zeker met betrekking tot het afbouwen van de borst vinden wij het fijn wat handvaten te krijgen. Verder kun je een telefonisch consult aanvragen bij haar om vragen te stellen of een hart onder de riem te krijgen.
Zij is betrokken bij de opvoeddesk: www.opvoeddesk.nl

Wij zijn vannacht vol goede moed begonnen en zijn benieuwd hoe we over twee weken praten!
En voor iedereen met ook gebroken nachten: succes want het is soms echt heel zwaar.

Groetjes,
Geeske.

Hoi Geeske, bedankt voor je uiteenzetting.
Ik snap goed dat dit best heel pittig is.
Meike zit in de fase van, wakker worden drinken aannemen en weer slapen. Ik zet het nog niet in haar bed...... is wel een mogelijkheid. Weet wel dat haar bedje `vies` wordt. Meike krijgt op 180cc water 3 schepjes opvolgmelk, dus de helft, want het heeft niks met voeding te maken. Ik ga dus over op het flesje in haar bed zetten en de schepjes afbouwen tot water......

Hier neem ik 2 week de tijd voor en dan maar zien, misschien wilt Meike ook helemaal niet door mij getroost worden maar zit ze zelf in een patroon, je weet het niet hé haha

Het drinken helpt Meike echt en het gaat ook niet om de hoeveelheid want ze drinkt slapend......

Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben en anders is de site er nog voor advies op maat, denk ik??

Nou ik hoop dat Wieteke laat zien hoe slim ze is, dat ze dit maar snel oppikt...
Sterkte, en wij gaan ook los hier.

Groetjes Renske

Goh meiden wat vreselijk. Wat zijn er nog veel kindjes die moeilijk slapen!!
Veel sterkte en kracht en Geeske: Wat super dat je het hartje hebt gehoord!!

Liefs,

Tessie

Hallo meiden,

Ik ben het er totaal niet mee eens dat kindjes n flesje drinken mee krijgen naar bed. Poetsen jullie de tandjes ook weer? Ik heb bij mn nichtje gezien wat t teweeg kan brengen en geloof me, ze schaamt zich nog steeds als ze de foto's van toen ziet. Ze had last van Carries, oftewel dr tanden werden zwart en rotten weg. Als je vooruit kijkt en dan heb ik t dus over kindjes van n jaar of 4 of ouder dan worden die snachts ook nog wakker om wat te drinken.mn oude buurmeisje helaas elke nacht schreeuwen en huilen tot ze wat had gedronken en dr ouders kregen amper rust.
Denk er goed over, ik geloof dr eerlijk gezegd niet in en denk jullie huisarts of tandartts ook niet.
Succes.

p.s. Ons mannetje slaapt ook niet altijd door maar dat komt wel. Overdag genoeg eten en drinken geven en dan gaat t hier goed.  

Nou bij ons doen we het zo dat hij zelf het flesje water zou kunnen nemen.
soms doet hij dat maar heel vaak niet, en als hij het al doet dan gooit hij het flesje uit z'n bedje als hij heeft gedronken.
ik heb ook al vaker s'nacht zijn bedje moeten verschonen omdat het flesje water had liggen lekken in bedje
Dus bij ons werkt dat niet (jammer genoeg).
Maar ik denk dat een kind (rory 13,5 mnd) toch niet de hele nacht dorst kan hebben.
Het CB zegt ja laat hem maar niet huilen geef hem maar wat water kan geen kwaad.die hebben makkelijk praten als je 4x per nacht wakker bent wil je toch wel graag een oplossing vinden maar helaas wij hebben al zo veel geprobeerd en niets helpt.
Dus sta erg open voor nieuwe tips.

Groetjes Yvette.

Terug
Bovenaan