erg blij

Hallo allemaal,

Eindelijk mag ik ook op dit forum komen. Zaterdag een test gedaan en positief!!!! Mijn man en ik zijn zo ontzettend blij. Het is nog zo onwerkelijk. Het is ook zo snel gegaan. Ik heb 10 jaar de pil geslikt en ben nu binnen 4 maanden zwanger.
Ik ben 2 april uitgerekend. Het is nu toch de bedoeling dat ik mijn huisarts op de hoogte stel? Wanneer hebben jullie het de familie, vrienden etc. verteld?
Ik kan het wel van de daken schreeuwen!!
Meiden, echt leuk om hier te komen. Weer eens wat anders dan "zwanger worden". Ik ben hier vandaag voor het eerst, maar zal hier zeker nog vaker komen.
Ik ben trouwens 30 jaar, en dit wordt ons 1e kindje. Spannend dus.

Liefs, Linda
 
Van harte meid.Een belle'tje naar de huisarts is voldoende hoor,mits je al zijn goede adviezen wilt aanhoren.Het is belangrijk dat hij het weet,want dan schrijft hij het bij je gegevens.Wanneer je het aan familie en vrienden verteld is erg persoonlijk.Naaste familie had ik het na 4 weken verteld.Het is fijn om het met een aantal mensen te delen.Vooral met je moeder en schoonmoeder lijkt mij.Een hele fijne zwangerschap.

Liefs Deb
 
Gefeliciteerd!
Ik ben wel naar mijn huisarts gegaan voor nog een test om het echt zeker te weten. Hij gaf ook gelijk advies over een verloskundige dus dat was ook wel handig. Hij moet het in ieder geval wel weten dat je in verwachting bent.
Wij hebben het onze ouders, oma's en broers verteld toen we het wisten, dat was met vijf weken. Anderen hebben we het pas verteld toen we de echo gehad hadden en wisten dat het goed zat. Het is fijn om vanaf het begin al mensen te hebben die het weten maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf.
Ik wens je een hele fijne zwangerschap.

groetjes,
Krista
 
Hoi Anoniempje,

Alvast van harte gefeliciteerd! Ik zal je vertellen dat ik vanochtend een test heb gedaan, en deze was ook positief, dus ik zit in hetzelfde schuitje! Wij hebben vanavond alle ouders, en broers en zussen gebeld, verder wachten we nog met vertellen. Ik denk dat ik deze week de huisarts ga bellen, en van anderen heb ik al gehoord dat hij je vanzelf dan waarschijnlijk door stuurt naar een verloskundige.

Veel plezier en succes!!
Nog een anoniempje
 
He Linda,
Gefeliciteerd.. Ik heb vanmiddag de test gedaan en positief. Ik sta in de planning op.... 1 april, geinig he?!
Wij hebben 2 kleine flesjes champagne gekocht en zijn gelijk naar beide ouders gegaan. En naar m'n schoonzus. Blij dat ze zijn joh? Het maakt dus niet uit hoe lang je wacht. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik het alleen aan ouders verteld. Helaas een miskraam gekregen. Nadeel is dus dat niemand rekening met je kan houden. Ik mag met 7 wkn een echo laten maken. Is die goed, vertellen we het dus verder.
Je kan eerst naar je huisarts, maar de mijne begon gewoon te lachen en gaf me het nummer van de VK. Daar kan je trouwens pas terecht als je 12 weken ben, mits je een medisch verleden hebt.
Nou, ik hoop dat we elkaar vaak tegen mogen komen deze resterende maanden hahahahaha

Groetjes
Miranda
 
Hai Linda, Miranda en andere dames,

Ook ik ben zwanger, kindje komt hopelijk in maart als alles goed gaat natuurlijk.
Ik vind het nu al reuze moeilijk om mijn mond te houden; we hebben besloten het pas te vertellen als ik echt 3 maanden zwanger ben. Een vriendin van mij is in januari uitgerekend en die weet het wel, kunnen we tenminste gezellig over baby's kletsen! Zij vertelde het mij ook al heel vroeg als enige. Ook een andere goede vriendin weet het, alsook mijn moeder. Maar ik wou maar dat die 3 maanden voorbij waren en alles goed bevonden is zodat we 't van de daken kunnen schreeuwen!! De enige reden dat we nog niets zeggen is de kans dat 't nog mis kan gaan. Daar reken je natuurlijk niet op maar als het gebeurt wil ik niet dat 'de hele wereld' het weet.
We tellen af!

Groet, Caro
 
Ik wil even reageren op Caro.wat maakt het uit of 'de hele wereld' erachter zou komen bij het krijgen van miskraam.Het is geen schande hoor als dat gebeurd.Via via komt het uiteindelijk toch wel bij iedereen terecht.
 
Ik denkdat wat Ilona "aardig" probeert te vertellen is dat men rekening met jouw gevoelens kan houden, als ze weten dat het mis is gegaan. Ook ik heb bij de 1e niets gezegd. Kreeg een miskraam waarop ongeveer 10 mensen gevraagd hebben "en? wanneer beginnen jullie aan kinderen? of, willen jullie geen kinderen? - ben 31 jaar". Dus om dit te voorkomen, gaan we het nu wel met een weekie of 8 zeggen. Dan houdt men gewoon wat meer rekening met je gevoelens. Maar, de keuze is uiteraard aan jou. Je zal alleen zien, dat je het steeds meer "stiekem als geheimpje" aan mensen gaat vertellen :)
Heeeeele fijne zwangerschap
 
Terug
Bovenaan