Hoi,
Ik ben ook erg dik. Dat heeft waarschijnlijk niets met de grootte van je kindje te maken hoor, maar alles met jouw eigen bouw. Ik heb er toevallig vannacht nog iets over gelezen (je moet iets doen 's nachts he). NOu ja, ik las dat dus en moest wel erg lachen...ik heb een zoontje van 16 1/2 maand en toen ik van hem zwanger was droeg ik ook alleen maar naar voren, maar was ik met 42 weken nog niet zo zwaar als ik nu ben met bijna 31 weken. 2 maanden geleden werd mij al gevraagd of ik bijna was uitgerekend en laatst vroeg een mevrouw die zelf nog 3 weken moest (ook van haar tweede kindje) of ik ongeveer gelijk met haar was uitgerekend. Nou moest ik dus lachen om wat ze zeggen dat het met je bouw te maken heeft. Die is geloof ik bij mij in de laatste 1 1/2 jaar niet veranderd. Maar bij mij komt het dan weer omdat het mijn tweede kindje is. Bovendien sportte ik voor ik van mijn zoontje zwanger werd 3 keer per week en toen ik deze keer zwanger werd deed ik niets. Mijn buikspieren waren al behoorlijk opgerekt (vorige zwangerschap), maar ook de bovenkant van mijn buik.
Je moet proberen je niets aan tetrekken van wat mensen zeggen, geniet en ben trots op je buik!
Als je je zorgen maakt om een groeispurt moet je er je vk naar vragen. en voor die klachten van je rug: Je krijgt daar bij zw.sch.-gym wel wat over, maar ook je vk kan je goede tips geven over bukken en tillen. Belanrijk is, dat je doet wat voor jou fijn voelt.
Doei,
Patricia 30+5