Erg droge huid

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van 6 maanden heeft een erg droge huid. Nu zit er eczeem in de familie van haar vaders kant, dus is de oorzaak te herleiden ;-)</p><p>Ik vroeg me af of jullie tips hebben?<br />We doen haar 2x per week in een oliebad van Balneum en smeren haar 2 a 3x per dag in met de vettende creme van Balneum. Ze heeft er erg jeuk aan en probeert telkens haar borst te krabben en te knijpen. </p><p>Ze krabt ook de huid rondom haar oor open. Dit smeren we in met Vaseline Lanette. Ook heeft ze al een hormoonzalfje van de dokter gekregen, maar het blijft terugkomen. </p><p> </p><p>Tips zijn heel erg welkom! :) </p>

Herkenbaar. Ik zou beginnen met een cetomacrogolcreme met vaseline. Is in drogist te kooo maar wellicht telefonisch ook wel op recept te krijgen. Bij ons werkt dit gelukkig goed genoeg dat wij niet aan de hormooncreme hoeven. 
Vaseline lanette is erg vet en zorgt voor een laagje terwijl de cetomacrogolcreme intrekt. 

Sterkte

Herkenbaar ook. Wij hebben ook de cetomacrogol creme van de huisarts voor hem. Werkt prima, smeer hem nu elke ochtend helemaal in (of na een badje ook nog eens als we een badje doen). Verder bad niet te heet en eczeemplekjes met hormoonzalf twee keer per dag en als het minder wordt één keer tot het over is. Helaas zelf ervaring met eczeem en het zal altijd terug komen, is ook de tijd van het jaar! Straks als het warmer is wordt het vanzelf minder.
Bij mijzelf werkt van die vaseline intensive care advanced repair heel goed. Die smeer ik bij mijn zoontje ook als de cetomacrogol op is.

Hoi. Ik werk op een kinderafdeling en ik hoor veel goede verhalen over lipikar Van la roche-posay. Zelf dus geen ervaring mee, maar misschien het proberen waard.

Hi bij mijn kindjes werkte:Lala's regular baby vaseline heel goed !te koop bij de kruidvat ik dacht rond de 4euro. Ik smeerde ze dagelijks 2x in.
Succes !

La roche gebruiken wij. Plekken verdwenen gelijk. Helaas kwamen ze ook weer terug en nu een schema van de dermatoloog. Zij raadde la roche ook aan naast de hormoonzalf. Ik vind m zelf heel fijn!!

Als je borstvoeding geeft, kun je ook eens proberen om haar in te smeren met afgekolfde moedermelk. Werkt hier perfect! (Wij gebruiken het nu zelf ook voor onze handen)

Terug
Bovenaan