erg droge huid

Hallo Allemaal..

mijn zoontje van 13 wkn heeft een erg droge huid, ik heb al van alles geprobeerd ( purol, balneum bad en zalf, baby olie en van de natuur winkel met dode zee mineralen voor in bad en om mee in te smeren) maar niets lijkt echt te helpen, 's ochtends zitten er echt allemaal schilfertjes op zijn gezicht en hoofd,borst,buik en beentjes...
ik heb nu natusan babyolie voor na het bad, nat insmeren en dan afdrogen dit helpt wel wat maar zoveel verschillende dingen gebruiken is ook weer niet echt goed voor een gevoelig babyhuidje....heeft er iemand een super tip voor me..

ook heeft de kleine in zijn nek,
(onder zijn kin) rode striemen,dit was eerst gewoon schraal (in de plooien) maar het lijkt wel of dat ook steeds erger wordt, dit hield ik eerst wat vet, toen met talk geprobeerd maar ook dit lijkt niet echt te helpen...

alle tips zijn welkom en bedankt alvast.
gr
saskia
 
Hoi Saskia,

Onze kleine man had ook een hele droge huid. Wij hebben van de huisarts een speciale vette zalf voorgeschreven gekregen. Ik gebruik het soms nog als hij koorts heeft of tanden krijgt, want dan komt de droge huid weer terug. Verder om de dag in bad en alleen badolie gebruiken.

Groetjes,
Monique
 
Ennuhh Saskia,

Volgens het CB kon het ook koemelkallergie zijn.
Was bij ons gelukkig niet het geval. Calvin is nu 10 maanden en heeft weer een lekker zacht velletje.
Monique
 
Bij een koemelkallergie gaat de droge huid met een week of 8 en 12 weken soms over in eczeem.

Ik zou me bij 1 ding houden dus nu natusan en dat zeker een aantal weken volhouden zodat de huid er goed aan went.
Zwitsal daar kan mijn dochtertje niet zo goed tegen dat blijft dan droog al niet droger.

Ik zou hem zeker niet te vaak in bad doen wij doen haar 1x in de week in bad en toen ze zo klein was 1 a 2 x onder de douche.


Over de plooi die je ziet is denk ik wat gesmet door dat het bv na het badje wat vochtig blijft.
In principe is talk daar goed voor maar dat hecht niet als je olie gebruikt. Dus goed droog houden en als je talk gebruikt het alleen daar gebruiken waar het nodig is met bv een watje aanbrengen want dat droogt de huid heel erg uit.

groetjes joyce mama van mara
 
je kunt beter geen zwitsal of natusan meer gebruiken maar overstappen op de produkten van Weleda te koop bij Etos of DA. Er is een speciale babylijn met olien en zalfjes met calendula echt heel goed. Trouwens ook heerlijke cremes enz voor de moeder hiervan. het is een natuurprodukt en geloof mij het helpt echt!!
 
misschien heb je het al geprobeerd of is het een dom voorstel, maar wat dacht je van zemelen?

Die gebruik ik want mijn zoontje had bij de geboorte een heel erg droge huis en na een week of 8 is dat overgegaan. Weet niet of dat door de zemelen komt, maar dat gebruik ik nog steeds.

Hij is nu 3.5 maand.
 
Mijn zoon had ook een droge huid en later kreeg hij eczeem.
op advies 2 maal per week in bad doen en geen spul erbij gebruiken,( dus alleen water) wasgoed wassen met neutraal wasmiddel en dat heeft ernorm geholpen.
opja: hele droge plekjes zoals gezicht in gesmeerd met witte vaseline, lekker vet houden... werkt ook prima.
gr mariette, moeder van paul (2) en Lisette ( 3 mnd)
 
Hallo allemaal.

erg bedankt voor jullie reacties, ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die adviseerde om alles vet te houden. Op aanraden van hem zwitsal badolie gekocht en kreeg ook een vaseline creme mee, dit moet ik 4x per dag insmeren en ik moet zeggen, je ziet nu al verschil....

nogmaals bedankt.
gr.
saskia
 
Terug
Bovenaan