erg druk kindje (16 maand)

hoi dames

ik ben de trotse moeder van 3 prachtmeiden.
de oudste 3, de middelste 16maand en de jongste 8 weken.
dus druk druk druk.
op zich valt het wel mee hoor maar de enige die het erg druk maakt is de middelste.
ze is altijd een heel moeilijk baby'tje geweest, ze sliep nooit door en we konden er niet achter komen wat er met haar aan de hand was.
nu bleek dat ze verkrampte nekspieren had waardoor ze wakker werd van de pijn doordat ze te lang in 1 positie lag.
na een behandeling door een osteopaat is ze enorm veranderd en slaapt heerlijk door.
het was altijd een rustig en lief meisje, ze is natuurlijk nog ontzettend lief maar rustig absoluut niet meer..

Ze liep al met 11 maanden en vanaf dat moment is de bom gebarsten..
ze kan nergens vanaf blijven, luisteren doet ze niet, klimt overal op, valt enorm vaak, kan erg boos worden.
het is echt een pittige peuter! het tegenovergestelde van haar grote zus,
ik heb altijd op de kinderopvang gewerkt dus weet er het een en ander vanaf maar als je het zelf meemaakt is het wel heel anders,
ik ben dus wel benieuwd naar andere kindjes van deze leeftijd.
maak me geen zorgen dat er iets niet in orde is hoor, want ik weet gewoon dat ze behoorlijk pittig kunnen zijn maar ben benieuwd naar andere ervaringen..

Liefs Jenny
 
Hoi,

Hier een mama van 3 jongens..haha
De mijne zijn 8jr-3jr en 11mnd.
De middelste is ook vanaf het begin heel druk geweest en toen de jongste geboren werd, nam dat nog wat toe, nu word hij langzaam weer een beetje handelbaar!
Het valt ook niet mee, kreeg ze voorheen 50% van je tijd, nu nog maar 30 ofzo want er is nog een zusje om alles mee te moeten delen en daar hebben kinderen van 1,5 tot zeker 3-4 jaar het meeste moeite mee!
Probeer haar gewoon zo positief mogelijke aandacht te geven, neem haar een keer alleen mee om boodschappen te doen als je man thuis is ofzo, daar knappen kinderen echt van op, of een extra lang verhaaltje voor het slapen, zodat ze echt beseft dat je er voor haar nog net zoveel bent en van haar houd!
En ja, het zit toch in de aard van het kindje en daar verander je gewoon niks aan!

Succes en alsnog gefeliciteerd met je 3e prinsesje!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan