Erg emotioneel

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>ik hoop dat iemand dit herkent en wat advies kan geven. </p><p>Sinds ongeveer 18 a 19 weken gaat het geestslijk niet zo lekker, nu ben ik 22 weken. Ik heb telkens meer zorgen (die niet gegrond zijn) en angsten. Ik heb hiervoor een miskraam gehad maar deze baby doet het allemaal perfect en volgens het boekje. Toch kan ik niet altijd blij zijn. </p><p>Sowieso heb ik elke nacht nare dromen. In deze dromen is het vooral de emotie die ervoor zorgt dat ik echt een soort van gek wordt. De droom zelf is opzich zo slecht nog niet maar hoe ik me voel lijkt echt zo veel indruk achter te laten. </p><p>Daarnaast heb ik bijna dagelijks (en meerdere keer op een dag) huilbuien. Ik voel me zo intens verdrietig al snap ik niet waarom. Deze baby is zo gewenst maar ik maak me wel zorgen hierover. Ik heb 5 november een afspraak bij de gyneacoloog hierover (doorgestuurd door mijn verloskundige) maar weet iemand misschien iets voor in de tussen tijd? Ik ben het zo zat om constant te huilen, om alles eigenlijk en me zo onstabiel te voelen. </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Wat vervelend voor je!!
Ik heb precies hetzelfde gehad alleen toen in het begin van de zwangerschap tot ongeveer 26 weken. 
Ik was niet eens heel onzeker over de zwangerschap maar had wel veel huilbuien en soort paniekaanvallen. Vond auto rijden ineens heel eng, bang om alleen te zijn, bang in het donker en ga zo maar door. Normaal gesproken had ik hier helemaal geen last van en voelde eigenlijk bijna nooit angst. 

Mijn verloskundige dacht dat het was door alle hormonen. Na 26 weken is dit langzaam weg gegaan en begon ik mezelf weer een beetje ‘ normaal’ te voelen.
Wat een naar en rot gevoel was dat zeg..

4 maanden geleden bevallen en helemaal nergens meer last van, hopelijk gaat het ook snel bij jou over. Probeer er over te praten met iemand. Ik heb het alleen tegen de verloskundige en vriend gezegd, verder hield ik een groot masker voor en ik denk achteraf dat dat het nog lastiger maakte.

Heel veel sterkte! 
Ik hoop dat het ook bij jou snel overgaat en je je fijner gaat voelen.

Veel liefs.

Mocht het je te veel worden dan kun je je gynaecoloog of huisarts vragen voor een doorverwijzing naar de POP poli, dan werken ze vanuit het ziekenhuis om je mentale gezondheid zo stabiel mogelijk te houden tijdens en na de zwangerschap!

En in de tussentijd afleiding en ontspanningsoefeningen toepassen, op Google kun je een heel breed scala aan ontspanningsoefeningen vinden om te proberen. Vermijd caffeine en theine als je dat al niet deed. 

Terug
Bovenaan