Erg hard vallen in bed en box (aub snel antw)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

mijn zoontje 7,5 maand heeft een spreidbroekje. Hij heeft daar geen last van, en gaat verder met kruipen en rollen.
Maar sinds een paar dagen kan hij ook staan in zijn bed en box.
Maaaaar.. hij valt heel vaak! Dan komt hij erg hard met zijn hoofd tegen de spijlen.
Ik weet niet of het vallen komt door zijn spreidbroekje, of dat hij zijn evenwicht niet kan houden.
Maar valt dit vallen nou ook onder "ze groeien met vallen en opstaan"?)
Ik kan het me niet voorstellen. Ik voel me elke keer weer schuldig als hij gevallen is.

Ik hou hem ook niet meer wakker in zijn bed, want ik weet dat hij weer gaat staan, en na een tijdje weer vallen. De box wil ik ook niet.

Herkennen jullie dit??

goewan-mats heeft geen spreidbroekje, maar valt ook geregeld in de box, we hebben een ronde box en dan valt hij met zijn hoofd langs alle spijlen, taktaktak hoor je dan hard, 3 of 4 rode plekken naast elkaar op zijn hoofd en vaak al genade klap valt hij dan ook nog eens hard op de bodum, (we hebben geen kleed in de box omdat hij hier anders onder kruipt) erg hard uds, maja, je kunt er niets tegen doen......... ik zeg soms wel eens eigenlijk moeten we een helmpje voor hem regelen, maja.......

ik denk inderdaad dat het erbij hoort, maar soms denk ik ook wel eens oei hij zou er nog eens iets aan over houden

ik denk ook dat het geen kwaad kan en dat het er een beetje bij hoort
maar misschien dat met het spreidbroekje het wel iest vaker gebeurt en valt misschien wel een beetje anders dan een kindje zonder spreidbroekje toch beperkt in de beweging
heb helaas geen andere tip ofzo hier 8 maanden en nog niet staan wel met mama maar niet alleen
succes Elena
ps 4 weken te vroeg geboren Jasmijn en Martin 18 maart 2007   misschien dat het iets uitmaakt maar goed wel evengoed vlot met rollen en nu beginnen met kruipen

Hallo,

nog erg bedankt voor jullie antwoorden.
Het forum doet zo raar, ik kon niet eens normaal antwoorden.
Maar het gaat al weer goed volgens mij.

Het vallen gaat inmiddels iets beter, en minder.

Maar ik had het cb gebeld, en die vertelden me dat als ik het zou kunnen
voorkomen (het hard vallen tegen de speilen, dat moest proberen te voorkomen).
Ze hadden ook geen tips, het blijft moeilijk.

Ik heb ook naar de orthopeed gebeld, en gevraagd of hij uberhaupt wel mocht staan met
zijn spreidbroek.
Ik heb geen antw. op deze vraag gekregen. Maar we moeten wel eerder voor controle komen.
Ipv 24 januari, gaan we 3 december!
Ik ben benieuwd.
Wat zou het mooi zijn, als hij dan zijn spreidbroekje niet meer nodig zou hebben.

Ik laat het weten!

Terug
Bovenaan