Erg hoesten... Verlies vruchtwater of gewoon urine?

Een aantal dagen moet ik erg hoesten en verlies ik vocht soms, als ik heel erg hoest..
Soms twijfel ik wel eens als het geen vruchtwater is..
Heeft iemand dit toevallig wel eens gehad?

Liefs
Janet

35 weken

Hallo,

Heb ik ook regelmatig last van, bij mij is het urine.
Lijkt me sterk dat het vruchtwater is, maar je kunt het ruiken. Vruchtwater ruikt zoet en je kunt het ook proeven, wederom vruchtwater smaakt zoet.

groet jmak

Hey Muts...

Door je zwangerschap kan je bekkenbodemspieren en sluitspieren minder ghoed gaan werken. Waardoor je als je hoest kans hebt op urineverlies.

Bij mijn zw gym heb ik hier oefeningen voor gehad. Je zou eens rustig op de bank moeten gaan zitten en dan 3 x 10 keer je bekkenbodemspier en sluitspier moeten samentrekken. Als je dit elke dag een keer doet, train je deze spieren. Des te minder kans heb je ook om na de bevalling 'incontinent' te zijn (heeft een vriendin van mij gehad, is geen pretje).

En als je echt twijfelt idd even ruiken. Urine ruitk meer naar amoniak en vruchtwater zoet. Twijfel je nog ALTIJD de VK bellen, die weten het toch het beste meid....

Heb je beter geslapen afgelopen nacht?? Aan het tijdstip van je berichtje te zien niet....

X Saskia

Hoi!
Volgens mij is het gewoon urine, wat natuurlijk ook niet leuk is, maar niet gevaarlijk. Je hebt minder controle over je blaasspieren, ook door verslapping in de bekkenbodem en zo. Ik heb het ook soms, vooral bij proesten.
Als je vruchtwater lekt, dan blijft dit lopen, je kunt het niet ophouden.

Succes!

Noa

Bedankt voor de oefeningentip. Ik ben nu 10 weken zwanger en verlies ook steeds druppeltjes urine. Volgens de gyn inderdaad door verslapping van je bodem onder invloed van de hormonen.
Ik draag nu steeds inlegkruisjes.

Maar ik ga die oefeningen ook maar eens doen, misschien wordt het dan beter.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan