Erg huilen bij 9 mnd

Hallo allemaal, onze dochter is deze week 9 mnd geworden. Het valt ons op dat ze sinds deze week erg huilerig en zeurderig is. Niks lijkt goed voor haar. Ze kan al wel kruipen en kon zich eerder best vermaken, maar dat lijkt nu minder. Ze speelt even en als iets niet lukt, begint ze keihard te krijsen. Of als ze iets van ons niet mag, dan ook. Ze wordt dan helemaal overstuur. Als we haar willen troosten, dan duwt ze ons weg. Als we haar op de grond neerzetten, gaat ze ook krijsen. Ik snap niet hoe dit zo opeens kan, tot nu toe was ze echt een heel lief kindje dat weinig huilde. Ze krijgt wel tandjes, maar dat is al een tijdje bezig, dus ik weet niet of het daardoor komt. Is het een fase? Is ze ons aan het uitproberen? Hoe moeten we het het beste aanpakken, gewoon laten huilen? Ik vind het best vervelend, nu moet ik toegeven dat het ook komt omdat onze buurvrouw vandaag zei " wat huilt ze toch veel, dat deden mijn kinderen nooit". Stom, dat ik me er iets van aantrek, want de 1e negen maanden kon ze onze dochter echt nauwelijks horen...Maar toch maak ik me er druk om. Ook omdat ik niet zo goed weet wat de beste aanpak is. Herkennen jullie dit? Groetjes!
 
Klinkt heel herkenbaar Gingie. Ons dochtertje is nu 11 maanden en als ik er aan terug denk dan kan ik beamen hoe lastig en vervelend die fase was. Ik denk dus echt dat het een fase is. Bij ons duurde het zo'n 2 weken, echt niets was goed, boos worden als iets niet lukte, krijsen, heeeeeeel vervelend zijn en vooral niet getroost willen worden.

Ik maakte me zorgen, werd er onzeker van. Probeert het te relativeren maar gevoelsmatig voel je je onrustig. Je wilt het oplossen maar je kindje moet hier door heen.

De beste aanpak? ik denk geduldig blijven en in je achterhoofd houden dat deze fase voorbij gaat. Een knuffel, aai over haar bolletje ... ze heeft het dan moeilijk en er veranderd van alles. Positief blijven ...

Maar ... lastig is het hoor!

Sterkte, groetjes Esther
 
Wij zitten ook weer in zo'n fase (14 maanden). Het is niet de eerste en het zal ook niet de laatste keer zijn.
Het gaat vanzelf weer over, maar vermoeiend is het wel.
Suc6 ermee.
 
Hai Gingi!

Erg toevallig heb ik nu hetzelfde met mijn zoontje.
Hij word 1 september 9 maanden.
Deze 2 weken is niets goed..
Bij alles moet hij huilen, als hij wil drinken, iets niet lukt noem het maar op.
Er hoeft maar een scheet in de weg te zitten en het is weer alarm :-S
Ik word er ook een beetje moe van, als je nou zou weten wat er aan de hand is dan zou het makkelijker zijn.
Ik ben erg veel alleen met mijn zoontje, alleen op zondag is mijn man vrij.
Dus als mijn zoon naar bed gaat komt hij pas thuis.
Jammer genoeg kan ik dus ook niet even afgelost worden.
Hopenlijk gaat het snel over en voelt hij zich snel weer oke!
Het geeft me al wel even een goed gevoel dat ik dus niet de enige ben met dit ''probleem''.
Groetjes Ilse
 
Terug
Bovenaan