erg in de war na verandering voedingsschema

Hoi allemaal,
We hebben een tijdje met het probleem gezeten dat Enzo (4,5 mnd) zijn avond fles niet meer wilde om 23.30 en dan weer om 2.00 kwam.
Nou hebben we zijn voedingsschema veranderd en zijn we van 5 naar 4 flessen gegaan. Met het gevolg dat hij ze alle 4 helemaal leegdrinkt! Ons schema is nu:
8.00 fles 200 cc, 1100 fruit, 13.00 fles 200 cc, 17.00 200 cc, 18.00 groente of danoontje start en 22.00 fles pap 210 cc
Voorheen kreeg hij om 20.00 een fles voordat hij naar bed ging en nu dus niet meer, zodat we de fles van 23.30 konden vervroegen. Enzo moet hier erg aan wennen en zal nu zelf in slaap moeten vallen en niet meer met behulp van zijn vertrouwde flesje. Krijsen nu steeds een uur lang, beetje water gegeven en maar op mijn arm in slaap gewiegt. Dit nu 2 avonden. Hoelang duurt het voordat je kleintje aan een nieuw ritme is gewend???
Zijn late fles drinkt hij nu als een trein en hij slaapt beter door!
groetjes van michelle
 
Hoi,
Lastig he zoiets? Altijd weer wennen.
Maar waarom geef je de fles van 22.00 niet om 20.00 uur? Kan hij direct daarna lekker naar bed en dus toch op zijn flesje in slaap vallen. Onze zoon lukt het ook niet om te
slapen ('s avonds) als hij niet net zijn fles heeft gehad. Zijn wij ook achtergekomen doordat wij hem ook eerst naar bed deden en dan pas de laatste fles. (22 uur)
Toen hebben we de laatste fles naar 20 uur gedaan en dat ging prima!

Zo te lezen krijgt je zoontje genoeg binnen om zo'n lange nacht vol te houden.
Onze zoon kreeg toen 4x180 cc + potje fruit. Hij zit nu op 3x210 + fruit +groente.
Bij onze zoon duurde het ongeveer 2 a 3 dagen voor hij aan een nieuw ritme was gewend. Dus je kan het ook nog even aanzien.
Maar als je toch besluit de laatste fles eerder te doen hoef je hem ook niet
meer in zijn slaap te storen. Da's misschien ook wel prettig.

Maar het is en blijft wennen voor beide partijen.
Succes ermee en groetjes Melanie
 
Hoi,
Niet raar hoor, ieder kindje heeft immers zijn eigen behoeften?
Maar verder heb ik helaas geen tips voor je. Kan alleen uit eigen ervaring wat zeggen.
Ik wens je er verder veel succes mee.
Misschien als hij wat ouder is gaat het beter.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan