erg korte cyclus... raar?

Hallo dames. Ik zal maar eens even weer een bezoek brengen aan het forum. Wij kunnen aan onze teweede ronde beginnen. Ik ben vandaag ngesteld geworden. Had al een vermoeden, want mijn temeratuur was vanochtend weer 36.7 en na mijn eisprong was dit een week 37,2 tot 37,5. Alleen heb ik een onwijs korte cyclus. 18 dagen!
22 aug werd ik ongesteld. vorige week vrijdag had ik een eisprong en nu vandaag alweer ongesteld. Ergens wel jammer, maar op zich ben ik blij dat ik wel een eisprong heb. Had altijd al een kortecyclus gehad, ook al voor het gebruik van de pil. Aleen heb ik ooit eens gelezen dat vrouwen dan geen eisprong hebben omdat ze geen tijd hebben om hun eitje te laten rijpen. Dit heb ik gelijk gecontroleerd met het tempen. Dan weet ik i elk geval zeker dat ik die wel heb...
Zijn er meer dames die dit hebben?
Alle zwangere dames van harte gefeliciteerd en de rest veel klus pezier, succes en sterkte.

Veel groetjes en liefs
wanahaveababy

hoi hoi

ik kan helaas niet met je mee praten
ben in juli gestopt met de pil en ben nog steeds niet ongi dus moet maar afwachten wat mijn cyclus word
wil jou heel veel succes wensen en zet hem op he

grt bezig bijtje

hoi hoi,
volgens mij klopt dat niet helemaal hoor dat je wel een eisprong hebt gehad, voor de kortste cyclus mét eisprong staat 21 dagen, ik zou het toch maar even aan de ha vragen of even opzoeken op andere sites over de menstruatiecyclus.
voor de zekerheid...

Nee volgens mij klopt het niet helemaal.

Ik heb ook een korte cyclus normaal. rond de 24/25 dagen. Had 2 cyclussen geleden ook een hele korte van 22 dagen. 14 dagen voor je ongesteld zou ongeveer je eisprong moeten zijn. dus als je op dag 18 ongesteld wordt zou je dan rond dag 4, 5 je eisprong hebben lijkt me stug.

Ik denk dat soms een cyclus anders dan anders kan zijn. en dat de keer daarop weer langer is hoor. Ik had dus een cyclus van 22 dagen daarna zwanger/miskraam toen daarna weer 28 (dus erna) het kan af en toe wel schomelen.

Ik zou zeggen denk er niet te veel van en ga naar de volgende ronde, de kans is groot dat die weer anders is.

Groetjes
talke

Bij mij was de lutheal fase (fase tussen eisprong en daaropvolgende menstruatie) altijd zo'n 11 dagen.
Ik heb wel eens gehoord van vrouwen die wel een eisprong hebben, maar dat zij al ongesteld worden voordat het eitje de kans heeft gehad zich in te nestelen. Een bevruchting kan dan wel plaatsvinden maar op het moment dat het eitje aankomt in de baarmoeder, is die al bezig zich op te maken voor de volgende cyclus en is de grote schoonmaak al bezig.

Maar wat ik me afvraag, je hebt getemperatuurd. Wanneer is je temperatuur gestegen en is die nog hoog, dan de temperatuur voor de verhoging. Het kan natuurlijk best zijn dat je niet ongesteld bent geweest. Maar dat je simpelweg een bloeding hebt gehad. Ik weetniet hoe heftig je bloeding was.

Als je altijd zo'n korte cyclus hebt, dan is het volgens mij tijd om naar de huisarts te gaan.

Succes

Miep

Volgens mij ben ik toch echt wel ongesteld geworden, had namelijk op dag 1 tm 10 van cyclus 36,7 graden met het tempen. Op dag 11 was deze ineens 37,2 en dit bleef zo tot dag17. Toen ik vrijdag wakker werd heb ik weer getempt en mijn lichaamstemeratuur was weer 36,7. En ja hoor, smiddags werd ik ongi. Dus heb geen verhoging gehad. Want dat zou dan allemaal wel heel toevallig zijn. Ik kijk het nog even aan. Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes....

Terug
Bovenaan