Erg lang ongi... Help!!!!! Voel me KLT

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje is nu 4 maanden en met mijn zoontje had ik het ook

Ik ben nu 12 dagen ongi voor het 1st na de bevalling. Het is hefig, helder en veel.
Ik voel me ook heel erg zwak en trillerig. Ik slik ook al de pil
De huisarts zegt oh niks aan de hand "is normaal".
De VK zegt niet normaal, je moet en hormoon kuur krijgen of naar de gyn.

Met mijn zoon was ik na 12 weken weer voor het eerst ongi en dat heeft 6 weken geduurt. Ik ben daarna in een depressie geraakt.

Ik heb het vermoeden dat het door dat hefige ongi komt. Want ik voelde me perfect tot ik ongi werd, want ik begin me nu weer zo te voelen.

Is dit normaal of moet ik nu echt aan de bel trekken, wie heeft er ervaring mee

Groetjes Sandra

Als de VK zegt dat 't niet normaal is; AAN DE BEL TREKKEN!!!

Nog een keer naar de huisarts en een doorverwijzing vragen voor de gyn. Zeker als je bij je eerste kindje hierdoor in een depressie bent geraakt! Niet langer afwachten hoor; even sterk op je gevoel afgaan en assertief zijn. Neem anders evt je man of moeder of een vriendin mee naar de huisarts. Dan sta je sterker!

Succes!

Hoi hoi,
Ik kan me goed voorstellen dat je je brak voelt. zeker na bijna 2 weken ongi. Een vriendin van me was de eerste keer ook ruim 2 weken flink ongi. Sindsdien gaat het beter. Als je je echt zo beroerd voelt zou ik ook gewoon de HA ofzo bellen. Misschien hebben ze een aansterkend middeltje voor je.

ik heb het omgekeerde probleem. sinds ik weer aan de pil zit heb ik weer hele rare ongi's. deze keer  5 dagen en heeeel weinig. wel buikpijn  maar verder.... ook begin ik steeds pas op de laatste dag van de stopweek. erg onhandig. je zit er toch al een week op te wachten dus voor mijn gevoel ben ik 12 dagen ongi. maar goed. nog 4 maanden en dan zou alles weer normaal kunnen gaan worden. (hoop ik)

succes ermee en gewoon bellen hoor. je moet over een paar dagen natuurlijk wel kunnen genieten de eerste feestdagen van je kleintje.

Groetjes,
Petra

Ik zou aan de bel trekken als ik jou was! Waarschijnlijk heb je ook nog eens bloedarmoede door die heftige menstruatie omdat je je zwak en rillerig voelt. Je hormoonhuishouding ligt overhoop wat op zich niet ongewoon is want ontzwangeren kost echt wel een jaar ipv 9 maanden is mijn ervaring. Met een depressie als voorgeschiedenis zal ik zeker contact opnemen met je huisarts, ik heb zelf een depressie gehad bij de geboorte van mijn eerste en heb het nu weer, ook mijn menstruaties zijn veel erger geworden en tevens mijn stemmingen rond de menstruaties.  

Groetjes en sterkte ermee!

Puk  

Was ik vergeten erbij te zetten; laat je niet afschepen door je huisarts hoor, ga desnoods naar een andere arts of gynaecoloog!

Groetjes,

Puk

Hoihoi,

Ik zou echt aan de bel trekken. Ik was de 1e keer ook dik 2 weken ongi en kon alles en iedereen wel schieten. Na het plaatsen van een spiraaltje, gaat het bij mij gelukkig veel beter.
Je huisarts mag je hiermee niet afschepen, vraag naders een verwijsbrief en ga na de gynaecoloog.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Sandra,

ik kreeg ook na mijn eerste ongi pnd-klachten. Hiervoor slik ik hormoonpreparaten. Wordt niet door de meeste huisartsen voorgeschreven.
Ik ben toen naar een arts in Apeldoorn geweest. Dat is een oude huisarts(vrouw) die dit soort klachten nog behandeld, dit doet ze vanuit haar huis. En je hebt geen verwijzing nodig van de huisarts.
Haar tel. 0555215273. Dat is dr. Haaksma. Het beste kun je bellen tussen 1 en 2.

Kijk maar wat je ermee doet, maar bij mij werkt het erg goed.

Succes!

Terug
Bovenaan