Erg lang verkouden

<p>Hoi,</p><p>onze zoon van bijna 4 maanden is nu al erg lang verkouden. De ene dag lijkt het vrijwel weg en de volgende dag is het er weer. Hij heeft dan een verstopte neus en hij hoest. Vannacht had hij wat verhoging (38). Hij is niet suf maar wel gauw moe.. De huisarts geeft aan dat dit er helaas bij hoort maar ik vind het zo sneu. Hebben jullie tips? Wij wassen zelf vaak onze handen maar de oppas en het kdv hebben we geen invloed op (hij gaat maar 1 dag naar het kdv).</p>

Hoi,
ik heb hetzelfde probleem. Mijn zoontje van 4 maanden is nu ook al best een tijd verkouden en heeft ook op en af diarree en verhoging erbij. 
Ik heb gelezen dat baby’s zichzelf kunnen herbesmetten. Daarom wassen wij ook zijn eigen handjes en gezichtje regelmatig en verschonen we het bedje en doekjes en zo wat vaker. Gebruik je neusspray/neusdruppels? 
Verder doen wij het hoofdeinde van het bed om hoog met een opgerolde handdoek onder het matras voor het hoesten. Als we echt het idee hebben dat hij zich erg ziek voelt geven we hem een paracetamol zetpil. We zijn 2 x naar de huisarts geweest maar die zegt ook ‘uitzieken, goed voor de weerstand.’ 
Het hoort erbij zeggen ze maar wat is het zielig he..?! En inderdaad kdv is een bron van virussen.. ?
succes! 

Ook hier steeds een verkoudheid bij de kleine meid.
Ik die veel haar neusje spoelen als ik merk dat hij verstopt zit met zoutoplossing en dan met een spuitje haar neus in spuiten dat komt meer binnen dan een spray bv.
Voor de rest een ui bij haar bed en een doekje neer leggen in haar kamer met luuf erop.

Terug
Bovenaan