Erg lange cyclus

A

Anoniem

Guest
Hallo dames
Ik ben in januari met de pil gestopt in de hoop zwanger te mogen worden van ons derde kindje. Mijn eerste cyclus duurde best lang, 45 dagen voordat ik voor de eerste keer een natuurlijke menstruatie had. Ben nu nog steeds bezig met cyclus 2! Ben 20 feb ongesteld geworden en daarna niet weer! Heb op dag 35 en dag 46 een negatieve test gehad. Ben zo langzamerhand de tel kwijt maar zit nu op dag 59! Heb een paar keer heel licht wat bloedverlies gehad maar de afgelopen dagen niets meer. Pffff mijn geduld wordt wel op de proef gesteld. Ben twee keer zwanger geweest maar dit heb ik toen echt niet gehad, was wel heel snel zwanger beide keren. Heb al eens met de huisarts overlegd of het normaal is dat mijn cyclus zo lang duurt en ze adviseerde me de volgende cyclus eens te temperaturen om te zien of ik een eisprong kan ontdekken maar dan moet ik wel eerst ongesteld worden! Dat telefoontje naar de huisarts is inmiddels ook al weer twee weken geleden. Ik weet dat ik het even de tijd moet geven ben immers pas in januari met de pil gestopt. Ik vraag me af of er dames zijn die dit herkennen zo'n lange cyclus. Ook vraag ik me af of het mogelijk is dat ik gewoon een menstruatie oversla en veel later in mijn cyclus een eisprong kan krijgen. Telkens denk ik dat mijn menstruatie eraan komt omdat ik dan wat buikpijn heb maar dat gaat telkens weer over. Ik heb verder ook nergens last van, geen pijnlijke of gevoelige borsten, niks. Ben de laatste 2 weken wel erg moe maar was wat verkouden, niet fit. In mijn vorige cyclus had ik wel allerlei 'kwaaltjes" zoals bijv tussentijds bloedverlies en pijnlijke borsten en werd toen na 45 dagen ongesteld. Eigenlijk weet ik natuurlijk dat ik het gewoon even de tijd moet geven maar vind een cyclus van 8 weken, die nog steeds langer wordt, toch wel erg lang. Ik wil ook niet steeds gaan testen want dat heeft weinig zin, dan had ik op dag 46 toch al wel positief moeten kunnen testen lijkt me. Wordt nog liever ongesteld zodat we weer verder kunnen dan dit lange wachten tot het allemaal weer op regel is. Sorry voor het lange verhaal maar het is wel fijn om het effe met jullie te delen! Alvast bedankt voor het lezen

Hallo,
ik herken ook wel een beetje wat van mzelf momenteel in je verhaal. Ik ben sinds dec gestopt met de pil en tot aan vorige maand eigenlijk elke z gewoon normaal ongesteld geworden. Vorige maand was t eerst heel weinig en later meer en duurde t ook wat langer.nu had ik dus verwacht afgelopen donderdag ongesteld te worden, maar tot op de dag van vandaag nog niks.en een test waar duidelijk op stond niet zwanger!!!!! Kep al wel een paar dagen een zwaar gevoel in mijn onderbuik maar ben ook nog steeds niet ongesteld.ik weet het dus ook niet zo Goed meer. Kep verder geen antwoord op je vraag maar wilde dit toch even vertellen. Zijn trouwens bezig voor een eerste kindje. Groetjes

hallo,
toen we hadden besloten om aan kinderen te beginnen, gestopt met de pil. 4 maanden niet ongesteld geweest. Van mn huisarts heb ik toen medicijnen gekregen om een menstruatie op gang te brengen. Is gelukt, maar daarna gebeurde er ook niets meer. toen toch maar doorgestuurd naar de gyneacoloog. Ik bleek pcos te hebben, poly cysteus ovarium syndroom. Bij mij had dat te maken met mn gewicht. ik woog toen 110 kg.
Ik ben toen 12 kilo afgevallen en mn menstruatie kwam spontaan op gang. ben nu ondertussen zwanger van mn 2de kindje.
veel succes ermee.

hoi
ik weeg 100 kg, jaren aan de pil geweest...eerste cyclus duurde precies 28dg...zit nu op dag 20, dus afwachten wat me lichaam gaat doen, heb geen ei gevoeld ofzo..
afwachten dus.
Succes

hoi
ik weeg 100 kg, jaren aan de pil geweest...eerste cyclus duurde precies 28dg...zit nu op dag 20, dus afwachten wat me lichaam gaat doen, heb geen ei gevoeld ofzo..
afwachten dus.
Succes

Hè Linda,
wat vervelend dat die cyclus maar niet normaal wordt, als je dan ook nog eens niet zwanger bent.
Bij mij was het precies andersom toen we voor de tweede gingen. Mijn cyclus was een zooitje, waarbij ik van de 4 weken, 3 weken bloedverlies had. Daarvoor ook een soort pilkuur gevolgt en dat hielp wel en daarna was ik na 2 maanden zwanger.
Anders gewoon weer naar de huisarts gaan hoor, daar zijn ze voor.
Succes.
gr. mamajo

Ha Linda,

Na de pil moet je lichaam het zelf gaan oppakken en dat kan in het begin soms wat problemen geven. dat reguleert zich vanzelf weer, als je daarvoor ook goed menstrueerde. Als je na een halfjaar nog niet regelmatiger bent zou ik naar de huisarts gaan. geef je lichaam even de tijd om het weer op te pakken!

xx

Terug
Bovenaan