erg moe

Hoi hoi, ik ben nu bijna 7 weken zwanger.
Ik zit op mijn werk in mijn proeftijd van 2 maanden en ik heb de leidinggevenden verteld dat ik zwanger ben. Het lijkt erop dat er niks aan de hand is en het geen gedoe gaat geven.
Alleen vandaag had ik een dag van 8 uur werken maar na 4 uurtjes gewerkt te hebben ben ik naar huis gegaan.
Ik ben zo ongelofelijk moe.. Mijn ogen houd ik amper open waardoor ik me niet kan focussen. Ik baal hier zo van ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar op deze manier kan ik niet van mijn zwangerschap genieten omdat ik door deze kwaal bang ben niet door mijn proeftijd te komen. Ik probeer door te zetten maar vanochtend na 2x een break te hebben gehouden toch besloten dat het niet gaat. Als ik thuis ga slapen word ik zo beroerd wakker dus dat is ook geen optie. Maar ik ben zo moe dat auto rijden niet eens veilig is.. Ik kom net uit de WW en heb ook geen andere opties hoe gek dit ook klinkt... IK MOET WERKEN.
Ik weet gewoon even niet wat ik met mezelf aan moet. Morgen moet ik weer een hele dag van 8.30 tot 17.30 werken, maar kijk daar nu al zo tegenop en voel me zo'n last op het werk. Sorry voor het klagen.. Er zijn vast dames die nog vervelendere kwaaltjes hebben.. Maar dit breekt me op.
 
Vermoeidheid erg herkenbaar! Ik probeer 1 klein dutje te doen overdag als t kan van ong. Half uurtje. Maar snachts kan ik heel slecht slapen. 
Lastige situatie voor je. Je zegt dat t qua baan waarschijnlijk wel goed zit.  Misschien kun je nog eens in gesprek gaan en dit bespreken.  Ze mogen je niet afwijzen omdat je zwanger bent. Ik zou gewoon een gesprek aanvragen en uitleggen dat je zo moe bent en kijken wat eruit komt. Veel succes
 
Heel herkenbaar. Ik was ook zo moe, dat ik me niet meer kon focussen. Durfde zelfs geen auto meer en rijden, want ik was bang om ongelukken te maken. Ik heb toen besloten om veel eerder te stoppen met werken. Achteraf is gebleken dat ik een darmbacterie had. 
Weet je zeker dat de vermoeidheid met de zwangerschap heeft te maken? Of maak je je onbewust te druk?
 
Hoi,
 Je bent nog best vroeg in de zwangerschap, nja het vergt nog steeds veel energie van je. Slik je misschien vitamines voor een energy boost of dat de baby dat als bron gebruikt inplaats van wat jezelf nodig hebt? 
Toen ik pas zwanger was werkte ik 100 km ver van me huis, ik was daar wel al door me proeftijd en bijna aan het eind van me contract. Zonder de zwangerschap was het reizen al moeilijk, de zwangerschap maakte het nog moeilijker dus besloot ik weg te gaan ondanks de verlenging. 
Nu ben ik 26 wkn zwanger en heb gelukkig iets dichterbij gevonden (zat ook in de ww uitkering voor ik dit werk vond). De vermoeidheid zit er ook wel in maar ik probeer toch echt te werken. Zit nu ook in de proeftijd.
Zou het bespreken met je vk of huisarts wat misschien de oorzaak of oplossing zou kunnen zijn voor je vermoeidheid. 
 
 
gebruiker 10066..
ja de vermoeidheid heeft echt met de zwangerschap te maken... Zodra ik 2/3 uur aan het werk ben zet het op en word het erger. buiten werk om heb ik het ook als ik thuis ben en ook maar iets in het huishouden doe.
ik slik inderdaad vitamines. ik merk ook zodra ik deze heb besluit dat ik daarna een boost krijg maar al snel komt de dip weer... En door de vermoeidheid wordt ik ook veel sneller duizelig.
 
Momenteel 7 weken zwanger en ook ontzettend last van vermoeidheid. Altijd al last gehad van vermoeidheid ivm fibromyalgie, maar sinds ik zwanger ben is het echt 10x erger geworden. Voor mijn gevoel kan ik bijna niks meer. 
Nu heb ik het voordeel dat ik vanuit huis werk, ik doe dan ook zo'n 3a4x per dag een powernapje van 20min zodat ik daarna er weer een beetje tegenaan kan. 
Ik zou dit inderdaad bespreekbaar maken op je werk, misschien afspreken dat je vaker een pauze kunt houden of misschien kunnen er andere aanpassingen gedaan worden aan je werk? Probeer het in ieder geval te bespreken, ze mogen je niet ontslaan om het feit dat je zwanger bent. 
 
Terug
Bovenaan