Erg onregelmatige voedingstijden...

<p style="text-align: right;">Mijn dochter van 1 maand heeft een erg onregelmatige "voedingschema". Ze heeft dagen dan vraagt ze echt heel erg veel. Van het CB mocht ik ophogen van 90 naar 120 ml. Dit drinkt ze de ene dag prima weg en de andere dag krijg ik haar niet wakker voor een fles. Zit er 4 a 5 uur tussen voor ik er een gedeelte van een fles in krijg, maar ondertussen blijft ze doorslapen. Wordt ze ook de hele dag bijna niet wakker. Andere dag is ze echt de hele dag wakker met alleen een paar korte hazenslaapjes tussendoor en dan neemt ze ook echt niet genoeg met 120 ml. Nu mocht ik tussendoor wel 1 x verhogen naar 150 maar net als gisteravond werkte dit niet. Ze is de hele avond heel hard aan het huilen geweest, op zoek naar eten, en als ik dan maar weer uit wanhoop begeven moment weer een flesje erin goot, begon ze gelijk gulzig te drinken of ze al uren lang niks had gehad. Hierdoor heeft ze gisteravond echt veeeel te veel gehad, maar ik trok het niet meer, ik kon niks anders meer... dan houdt ze het ook best goed binnen. Maar nu slaapt ze al de hele dag door, en is ze ook Niet wakker te krijgen. Om 8 uur een flesje gegeven, kreeg ze 100 van weg maar spuugde heel veel uit. Vervolgens om 12 uur maar slapend bij haar geprobeerd een flesje in te krijgen. 60 weggedronken, en weer 2 flinke monden terug gegeven... Ik word een beetje wanhopig zo.. herkend iemand dit? Of iemand tips?...</p>
 
Mijn tip: probeer er een beetje in mee te gaan. Dat is voor je kleintje en voor jezelf het prettigst. 
Ik zat me ook altijd zo op te vreten dat onze zoon de ene dag teveel dronk, dan weer te weinig. De adviezen over de hoeveelheid van het CB heb ik maar een beetje losgelaten. Wij hebben de ene dag ook meer honger dan de andere dag, hetzelfde geldt voor slaap.
We hadden er overigens met 1 maand ook niet echt regelmaat in en de avonden waren hier vaker dramatisch dan fijn ;) Dat is vanzelf goedgekomen. 
 
Ik heb de eerste tijd gewoon op verzoek gevoed met fv. De ene dag wou hij kleine beetjes om de 2 uur, de andere dag een volle fles om de 4 uur.
Nu is hij 5 maanden en sinds een week hebben we een ritme, maarja dit kan met hem morgen ineens weer anders zijn.
Go with the flo, doe wat je kindje prettig vind! 
 
Terug
Bovenaan