Erg onrustig na fles

<p>Hoi allemaal,</p><p>Deze vraag is volgens mij al een aantal keer gesteld maar voor mijn eigen geruststelling en misschien ontwikkelingen op het gebied van gezondheid vraag ik het lekker toch ?. </p><p>Onze kleine Puck (9-3-2019) doet het overdag best oke, ze krijgt het flesje, doet haar boertje en gaat daarna meestal slapen.  Toch komt het ‘s nachts en een enkele keer overdag voor dat ze erg onrustig wordt na de voeding. Ze gaat niet huilen maar begint vooral veel om haar heen te kijken, te trappen met haar beentjes en te slaan met haar armen. Dit kan tot wel 1,5 uur na de voeding doorgaan. We proberen zoveel mogelijk rust en regelmaat toe te passen maar weten niet of we dit helemaal goed doen. We gaan morgen een Puckababy proberen om te kijken of dat enige soelaas biedt. </p><p>Ik lees veel over koemelkalergie en (verborgen) reflux. Wat zijn jullie ervaringen? </p><p>Alvast dank</p>
 
Het zou kunnen dat je baby wat krampjes heeft dan hebben ze ook deze bewegingen. Maar bij reflux en koemelkallergie spelen volgens mij veel meer klachten als veel huilen/ krijsen, eczeem en echt overstrekken na voeding. Baby’s hebben dan echt pijn en dat zie je ook.
Daarbij hebben baby’s geen dag en nachtritme nog, maar worden wel steeds levendiger. Ze gaan steeds meer om zich heen kijken en ‘spelen’, en niet alleen maar eten en slapen. Misschien helpt inderdaad de puckababy, maar ik vind haar op het filmpje niet erg onrustig, alleen wakker, en als ze niet huilt heeft ze er zelf geen last van lijkt me. 
 
[quote quote=10186558]Maar ik vind haar op het filmpje niet erg onrustig, alleen wakker, en als ze niet huilt heeft ze er zelf geen last van lijkt me.[/quote]
Je hebt gelijk. Ze is op dit film bij nader inzien erg rustig. In de laatste paar secondes zie je heel even een glimps van haar drukke bui. Dat gaat dan een tijdje zo door.  Er gaat geen huilen bij gepaard en spugen doet ze ook niet. Tuurlijk, af en toe een mondje melk terug geven maar niet echt spugen. 
 
Voor de krampjes gebruiken sab simplex welke we aan het afbouwen zijn door het vele aantal scheetjes. Denken dat ze daar wakker van wordt. 
 
De puckababy is ideaal! Ons zoontje slaapt er veel beter mee. Ik vind haar inderdaad ook rustig op het filmpje. Maar die rondmaaiende armpjes kun je dus met die puckababy in bedwang houden. En mocht ze echt pijn/krampjes hebben, zou je verwachten dat ze huilt of overstrekt...
 
Onze Mason (11-03-19) heeft precies hetzelfde. Meestal valt hij heerlijk in slaap na de fles maar het gebeurd ook dagelijks dat hij tot zijn volgende voeding wakker blijft en om zich heen kijkt. Hij is gewoon een tevreden baby die zonder te huilen in zijn bedje kan blijven liggen :) 
Sinds kort stop ik hem in een puckababy newborn slaapzak en ik moet zeggen dat het wapperen met zijn handjes een stuk minder is. 
 
Geniet van je tevreden meisje zou ik zeggen.
 
Liefs, 
mama van Mason
 
Terug
Bovenaan