erg onrustig na fles

Hoi allemaal        

mijn zoontje van 10 weken wordt een uur na het drinken van zijn fles heel erg onrustig. Hij gaat met armen en benen zwaaien overstrekken en erg huilen. Het lijken mij krampjes. Hij krijgt al infacol,
Hij heeft nu bijna 2 weken zantac gehad maar ik heb het idee dat dat het juist erger maakte. Gisterenavond en vanmorgen dus maar niet gegeven.
's nachts heeft hij nergens last van en slaapt hij tussen de 10 en 13 uur. Overdag is hij dus onrustig en slaapt niet langer dan 45 minuten aan 1 stuk en is hij steeds wakker
Ik geef hem 4 flessen van 210 aangemaakte voeding en 3 schepjes johannesbroodpitmeel erin. Zou hij van die jbpm ook meer krampjes kunnen hebben?

Groetjes Minke

Mijn zoontje van 10 weken heb ik een aantal weken geleden ook johannesbroodpitmeel gegeven bij de voeding i.v.m. het spugen, maar hij kreeg hier veel krampjes van en toen ben ik er naar een paar dagen mee gestopt.

Op advies van het cb gebruik ik nu nutrilon omnea. De krampjes zijn wel minder, maar het spugen beslist niet.

Mijn zoontje heeft ontzettend veel last gehad van krampjes. Na cinababy en Infacol te hebben geprobeerd, ben ik op aanraden van het cb gestart met ABC Dophilus. Dit is een probiotisch poeder. Hierin zitten de goede darmbacterien die de darmpjes van pasgeboren kindjes nog niet hebben. We zijn hier 2 weken mee gestart en eigenlijk waren de krampjes binnen no time verdwenen. Je kunt het kopen bij een reformwinkel, een pot kost 26 euro. Niet echt goedkoop, maar het werkt wel. In ieder geval heel veel succes ermee!

Hi Minke,

Misschien is de hoeveelheid per fles te groot?? Mijn zoon gebruikt ook Zantac, ik dacht de eerste week ook dat de klachten erger werden, maar na eerst gestopt te zijn toch maar weer begonnen. Toen Jasper 12 a 13 weken was werden de krampjes echt een heel stuk minder!! Wat bij ons nog het beste hielp was warmte en masseren. Dus een pittenzak in de magnetron en die op zijn buikje leggen, of tussen jou en hem leggen als hij op je buik ligt, of in die houding de zak op zijn ruggetje leggen.

succes!

grtjs Dana

Terug
Bovenaan