erg onzeker baby 14 maanden! help

Hallo

In december 06 kregen we een prachtige dochter! de eerste 12 maanden waren feest! het was gezellig. en alles ging goed.. tot januari... ze is steeds ziekjes geweest: buikgriep oorontsteking. en nu merk ik dat ze haar hele ritme kkwijt is. ze is ERG! aanhankelijk en ERG zeurderig.. ze heeft 4 tandjes.. en misschien dat ze daar last van heeft maar ik weet het soms echt ff niet meer. vooral dat gekrijs. daar krijg ik soms echt kippevel van! herkent iemand dit?

en wat is jullie ritme een beetje bij 14 maanden!

alvast bedankt!
 
Hoi,

Als de eerste 12 maanden goed zijn gegaan dan komt het echt wel weer goed hoor met het humeur en ritme van je dochter.
Waarschijnlijk heeft ze veel last van het ziek zijn en de tanden. Maar dat gaat als het goed is wel weer over. Als het zo blijft zou ik eens naar de huisarts gaan voor wat verder onderzoek en daarbij aangeven dat ze zo veranderd is.
Mijn dochter deed toen ze 14 maanden was nog 1 slaapje na de lunch. En 's avonds ging ze rond 7 uur naar bed. Dus:

8:00 uur opstaan en ontbijten, daarna aankleden
10:00 uur fruit eten
11:30 uur lunch, daarna slapen
14:30 uur wakker worden, iets lekkers eten en wat drinken
17:30 uur avond eten, later  redde ze echt niet
19:00 uur naar bed

En dan ging ik vaak na het fruit eten of na het slaapje een boodschapje doen of een wandelingetje maken of spelen in de speeltuin. Mijn dochter kon toen al goed lopen.
 
vlak voor de 15 maanden komt er een sprongetje en sommige kinderen hebben daar echt veel "last" van. Wellicht jouw dochterje ook. Hier moet zij (en jij dus ook) even doorheen. Probeer wat extra geduld voor haar op te brengen en bouw voor jezelf wat rust in om bij te komen.

Heel veel sterkte

Ida
 
Hoi, mijn dochtertje is 13 maanden, en we hebben net zo'n maand achter de rug met heel veel gillen (met name in bed), ze heeft ca 4 weken niet doorgeslapen.
En in eens was het weer over, en meteen begong ze heel goed te eten (warm eten deed ze nogal slecht), en los te staan, en inmiddels ook lopen. Waarschijnlijk dus ook een groeisprongetje. Ik heb andere sprongetjes nooit zo duidelijk gemerkt.
Misschien dat dit bij jullie ook zo is, gecombineerd met het ziek zijn, wat alles nog een beetje erger maakt?
Sterkte
 
Terug
Bovenaan