erg onzeker, bij 2 de zwangerschap.

he meiden klinkt gek maar ben nu echt onzeker, heb geen last meer van zwangerschaps kwaaltjes me buik is rond lijkt wel of ik bijna 20 weken ben, maar ben bang dat het mis is ben nu 12 weken en 5 dagen volgende week woensdag mag ik weer op controle , zal ik gewoon afwachten want de laatste echo was super, beweegde goed noem maar op maja toen was ik wel misslijk met koken enzo en nu helemaal niks, nergens last van.

maja andere kant soms denk ik verbeeld ik het me nou of beweegt me buik, maja kan niet is zo klein nog, en ik voel het niet bewegen , dus iemand tips of maakt het zelfde mee?

liefs onzeker mama van sharon
 
Ik herken het wel, ik had het met mijn derde. Vanaf het allereerste begin dat ik de positieve test in handen had. Ook bij mij was er geen reden aan te nemen dat het niet goed zou zijn. Alle echo's e.d. bewezen het tegendeel. Het ging pas echt over toen ik elke dag leven voelde.

Toch heb ik het wel geprobeerd naast me neer te leggen op een gegeven ogenblik. Of je je nou zorgen maakt of niet....het heeft geen invloed op wat er gebeurt met jouw kindje.

Overigens, als je met bijna 13 weken geen misselijkheid meer hebt is dat echt geen slecht teken, eerder normaal te noemen. Geniet ervan!
 
hoi mama van sharon, na 12 weken is het juist heel normaal dat de klachten afnemen. ik ben nu dik tien weken en bij mij wordt het nu sinds een paar dagen minder en ik krijg weer eetlust. dus gewoon van genieten meid,is bij mij de derde zwangerschap en ben blij dat ik weer eten kan.
groetjes
 
Ik ben ook erg onzeker, zeker omdat we er 3 jaar over hebben gedaan en middels ivf.icsi zwanger zijn geworden en ik 3 weken bruin gevloeid heb, dus ben erg onzeker, heb vorige week dinsdag een echo gehad zag er allemaal goed uit, ben nu 14 weken, en heb as maandag weer afspraak bij vk, maar ben zo bang voor de ergste dingen net als wat jij zegt, je leeft in die onzekerheid, en je moet vertrouwen hebben, alleen moet even iemand nog zeggen hoe dat moet,hahaa.

Ben nog steeds af en toe misselijk, maar ben vanaf 5/6 weken misselijk geweest.

Gr WENdy
 
he meiden dank jullie wel voor jullie reactie heb toch de verloskundige gebeld en ik hoefde me geen zorgen te maken juist dat ik de 12 weken voorbij ben is de kans heel klein om een miskraam tekrijgen, en dat ik me lekker voel nu is een prima teken dat is wat jullie ook zeggen dat het normaal is, maja elke zwangerschap is anders, juist omdat het bij onze dochter dat ik tot 15 weken pijnlijke borsten had en de kook misselijkheid pas over ging tot dat ik bijna in de laatste weken zat. vandaar dat ik me zorgde maakte .en omdat ik 2 miskramen heb gehad , anderhalf jaar bezig ben geweest en operatie onder gaan hebt is het gewoon heel moeilijk om blij tezijn, ben het wel tuurlijk maar bang ook, ook omdat ik rook weet het moet stoppen maar zit op het ogenblik in een stress periode wegens dat we ruzie hebben met me broer en schoonzus lees me andere topics is nog steeds niet over en ze negeren me man nu ook al terwijl hij niks gezegt heeft en ooke r niet eens bij was.


sorry lang verhaal kweet het liefs
 
Hey meid,

Ja loslaten is moeilijk maar piekeren heeft ook geen zin. Het helpt je niks, het kindje blijft er echt niet door leven en je wordt er alleen maar onrustig en verdrietig van. Ik herken mezelf in je verhaal. Na mijn miskraam in 2007 was het voor mij heel moeilijk om daarna te genieten van mijn zwangerschap... ook nu ik opnieuw zwanger ben na de geboorte van een gezonde dochter is het soms heel moeilijk om alle zorgen van je af te zetten.
Bij mij hielp het wel om heel resoluut de gedachten van de hand te doen: "O, ik heb weer een als dit, als dat... gedachte... stop... heeft geen zin!" En dan heel veel afleiding zoeken. Ik werd soms echt bijna gek van mezelf maar als je het volhoudt kan het soms zomaar zijn dat je het wel rustig kan overgeven.
En tekenen: tja... die zeggen echt helemaal niks. Ik ben 3 keer zwanger geweest en het was ook drie keer heel anders. Deze zwangerschap heb ik in het begin bijna geen klachten gehad en op het laatst weer meer: vooral bekken klachten... Ik heb me in het begin echt zorgen gemaakt omdat ik bijna niet misselijk was en mijn borsten ook niet pijnlijk waren aldoor... maar het is goed gegaan en ik ben nu al 39 weken en 4 dagen...

Dus probeer te relativeren en aan die nare gedachten weinig aandacht te schenken... zoek veel afleiding... dan zul je zien dat het beter gaat.

liefs

Ps. wat rot dat het nog steeds niet goed is tussen jullie en je broer en schoonzus... al een gesprek geprobeerd?? Ook al ziet het er uit dat ze misschien niet eens willen praten, ik zou toch proberen of in ieder geval voorstellen om eens te praten... dan kunnen ze jullie nooit verwijten dat je niet naar hen toe bent gekomen. Willen ze niet?? tja.. dan moet je ze maar in hun eigen vet gaar laten smoren... dat is zo kinderachtig en jaloers gedrag! Sterkte ermee!
 
Hoi,

Idd, hier ook hetzelfde. Met onze dochter nooit zo onzeker geweest dan nu. De eerste weken af en toe gevloeid, maar echo met 7 en 9 weken was super, dus geen reden tot zorgen maken. Maar toen ik vrijdag naar vk moest, was ik toch zo vreselijk zenuwachtig en bang. Maar, hartje was snel te vinden, prachtige hartslag, mooi ritme, me baarmoeder kon ze al voelen. Dus alles prima.
Ben morgen 15 weken zwanger. Hier trouwens nog wel steeds vreselijk pijnlijke borsten, vooral s avonds, en wanneer ik net wakker ben nog geen bh aan heb.

Dus, genieten meid :) Het is allemaal wel goed, misselijkheid e.d gaat over het algemeen na de twaalf weken weer over. Misselijk ben ik ook niet meer. Erg moe nog wel.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan