Erg onzeker, na 1e x miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie kan me geruststellen of heeft tips. Ik ben opnieuw zwanger, 5  a 6 weken. Mijn vorige zwangerschap is helaas misggegaan, omdat ik een Des dochter ben kwam ik bij 7 weken al in aanmerking voor een echo, en velen volgenden er ,om de week, want vanaf begin af aan, was het beeld niet goed, het hartje klopte te traag en de groei bleef achter, uiteindelijk is er bij 12 weken een curretage uitgevoerd omdat het hartje niet meer klopte!Tijdens die periode had ik amper zwangerschapsklachten, ik was niet misselijk en het enige wat ik merkte waren licht gevoelige borsten. Op dit moment bij 5 weken, voel ik weer hetzelfde en ben ik weer erg ongerust, moet je perse missleijk zijn?? Is de kans dan groter dat het goed gaat? Zijn er ook vrouwen die amper iets voelden en waar het toch goed is gegaan? Ik ben erg bang en kan niet blij zijn met deze zwangerschap door mijn onzekerhied. Als het goed is kom ik wel weer erg snel in aanmerking voor een echo, brrrrrr. Heeft iemand tips?

Groetjes Harriëtte

Kan me heel goed voorstellen dat je bang en onzeker bent!
Ik kan je niet echt helpen, ik ben amper misselijk geweest en ik heb ook geen kwaaltjes gehad, die eerste 12 weken. Ben nu 24 + 2 van mijn 2e kindje. Bij de 1e ook nergens last van gehad (later in de zwangerschap wel hoge bloeddruk, maar dat is weer iets anders)
Ik denk dat je alleen maar kunt afwachten hoe het gaat, hoe vervelend dat  ook is.
Gelukkig word je goed in de gaten gehouden en krijg je al vroeg een echo.
Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen de komende weken!
Veel liefs, groeten, Claudia.

hallo
ik had bij mijn 1e zwangerschap ook een miskraan gehad, daardoor was ik bij mijn 2e zwangerschap bang dat het weer mis ging, ook omdat ik me precies het zelfde voelde. bijna geen kwaaltjes dus.
alleen moe. maar het is helemaal goed gegaan(alleen hoge bloeddruk)
en we hebben een gezonde dochter gekregen.

nu ik weer voor de 3e x (2e kindje dus) zwanger bn ben ik toch wel wwer bang dat het mis gaat.
alhoewel ik nu wel heel wat kwaaltjes heb.
ik duim voor je dat alles goed gaat, maar dat zal wel.
groetjes manuela

Ik heb vorig jaar na bijna 10 weken een miskraam gehad. Nu ben ik 28 weken zwanger. De eerste keer had ik amper kwaaltjes op gevoelige borsten na. Nu werd ik na 6 weken kots en kots misselijk.
Ik denk niet dat het mis gegaan is doordat ik weinig kwaaltjes had. Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Wel klopte het hartje na 7 weken al niet meer dus dat ik weinig kwaaltjes had klopte misschien wel. De meesten krijgen pas kwaaltjes na 6 tot 8 weken dus dat je nu nergens last van hebt hoeft helemaal niets te zeggen.
Ik merkte wel dat ik de tweede keer er rekening mee hield dat het weer mis zou gaan. Veel meer dan de eerste keer. Je bouwt denk ik een soort afweermechanisme op zodat je je niet weer zo gekwetst en verdrietig voelt.
Ik hoop voor je dat je snel een echo krijgt en dat alles goed gaat. Ik merk nu wel dat je altijd wel een reden hebt om je zorgen te maken, maakt niet uit hoe ver je bent. Als je er over blijft piekeren maak je jezelf compleet gek. Het belangrijkste en moeilijkste is om het los te laten. Je zorgen maken heeft geen zin, stress is ook niet goed. Je hormonen maken je nog labieler. Praat erover met je partner, vriendin, moeder of wie dan ook. Maar probeer het echt van je af te zetten. Dan kan je een beetje genieten van je zwangerschap.

Hoi!

Ik ben bij mijn eerste helemaal niet misselijk geweest..en nu ben ik echt zooo misselijk. Mijn vriendin is 3x zwanger geweest, 2x merkte ze niks van misselijkheid en kwaaltjes enzo en 1x wel en juist dat werd een miskraam. Ze ging met 12 weken misselijk voor de echo en toen bleek het kindje al 4 weken dood te zijn..Het schijnt dat je lichaam het soms nog niet door heeft. Nou ja..door haar misselijkheid heb ik het idee dat het nu bij mij ook wel mis zal zijn..nog een weekje wachten dan weet ik wat meer

Nu ja..komt er op neer dat je het dus niet kunt  berekenen op misselijkheid of geen misselijkheid, je lichaam reageert gewoon elke keer anders en gelukkig bij iedereen ook weer anders

Sterkte!

Groetjes madelieff

Hallo meiden,

Ik wil de lieve meiden die gisteren hebben gerageerd hartelijk bedanken voor de lieve en opbeurende woorden, je kunt er denk ik niets van zeggen en zullen er maar het beste van hopen. Vandaag voel ik zelfs helemaal niets, maar wie weet is het morgen weer anders. Vanavond mag ik in ieder geval een echo formulier gaan ophalen en binnen 2 weken al een echo laten doen. Ik denk dat ik het maar niet te snel doe, maar rond de 7e a 8e week. Ik houd jullie op de hoogte!
Liefs Harriëtte

Terug
Bovenaan