Erg onzeker, net zwanger?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben sinds 2.5 maand van de pil en houd mijn cyclus bij via een app. 20 januari had ik mijn eisprong volgens de ovulatietesten en had 3 februari ongesteld moeten worden maar dat ben ik nog niet. Ik had de 4de een test gedaan en ik zag een super super licht streepje. Ik had al een afspraak gepland staan bij de huisarts de volgende dag dus heb ook een bloedtest laten doen en de uislag was prille zwangerschap. Vandaag weer een test gedaan maar het streepje was nog super licht. </p><p> </p><p>Ik ben bang dat ik mezelf blij maak om niks want is het dan al wel ingenesteld ? Er kan nog van alles misgaan. Ben ik wel zwanger? En de dokter zei dat de kans op een miskraam ook altijd erg aanwezig is. Moet ik ook al een verloskundige bellen? Ik bang zo bang dat het misgaat of ik niet zwanger ben.</p><p>Groetjes Jolanda </p>

Relaxed... wacht rustig af! Doe over 2 dagen nog eens een test. Je kan gemakkelijk vanaf 5 weken verloskundige bellen! Stress is ongezond. Probeer niet teveel aan een miskraam te denken en wacht gewoon af of het goed innestelt. Uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan!

Hi, 
maak je niet te druk.
ik had bij de eerste test die ik deed ook een zeer licht streepje. Paar dagen later weer getest, nogmaals lichtstreepje. 
Omdat ik meerdere kwaaltjes had en een vriendin me de digitale test van cb aanraadde dezd gedaan die verteld je dan ook direct hoelang je dan zwanger bent. 

Die was bij mij direct positief. Heb het idee dat die wat preciezer is. 
Je kan ook een test doen van sensitest. Die is gevoeliger. 

Succes! 

Ingenesteld is het sowieso al, want je lichaam maakt pas zwangerschapshormoon aan vanaf de innesteling! Die kun je alvast afstrepen dus :) Voor de rest: natuurlijk is de kans op een miskraam aanwezig, maar de kans op een succesvolle zwangerschap is nog veel groter! Tenzij je weet dat er medisch iets niet in orde is waardoor je meer risico hebt op miskramen, zou ik me niet al te druk maken. De eerste weken zijn voor iedereen extra spannend, maar probeer te onthouden dat het vaker goed gaat dan fout!

Hier gister positief getest, in de ochtend negatieve test. Alhoewel, dat dacht ik. Toen ik smiddags m'n bed op wilde maken en de test zag, keek ik nog  eens. Jahoor, heel licht streepje! Ik kon m'n ogen niet geloven ? daarna een clearblue test gedaan en inderdaad, positief. Moraal van 't verhaal.. Soms duurt het kennelijk toch wat langer En ook een licht streepje is positief!

Succes en probeer maar van het positieve uit te gaan?

Wat fijn om deze reacties te lezen? 
Ik was al bezorgt omdat het lijntje nog vaag is en online en op de verpakkingen staan van die duidelijke lijntjes. Ik ging er van uit dat vanaf dag 1 van de gemiste menstruatie je zon duidelijk lijntje moet hebben.
Ook van om te lezen dat het dan al ingenesteld is en misschien toch maar een clear blue halen.

Hoi, hier zit ik in hetzelfde schuitje. Net gebeld naar de dokter, uitslag is een hcg waarde van 18 (ben nu één dag overtijd), wat volgens hem wel nog te laag is om definitief te spreken van een zwangerschap.
Niet leuk hé? Nu nog een week wachten en kijken wat het geeft... net als bij jou vermoed ik?

Ja erg spannend Vio!
Ik weet de waarde van mij niet en de assistente zei dat ik wel zwanger was maar nog erg pril maar ik vind het moeilijk te geloven vooral omdat ze het erg pril noemt.
Ze zei dat ik de veloskundige kan bellen en dat die het verder overneemt maar dat lijkt me erg vroeg?

Terug
Bovenaan