erg onzeker

hallo allemaal,
ik ben pas net zwanger en ga vanaf vandaag mijn zesde week in. ik had nooit durven hopen dat hel allemaal zo snel zou gaan!(tweede maand) we hebben het alleen nog maar aan onze beste vrienden verteld maar laten het voor de rest nog even geheim. vooral nu, want ik ben erg onzeker! op mijn werk vertelde ik het dus ook zodat ik er lekker over kan praten en ze mij snappen mocht ik ziek worden. maar 1 collega van mij heeft me behoorlijk onzeker gemaakt en dat erbij dat ik het zelf nog allemaal zo onwennig vindt. Ik heb links onder in mijn buik af en toe wat lichte steken en een wat trekkerig gevoel. Als ik rechts duw dan voel ik dat daar ook een beetje maar moet er wel voor duwen en aan de linkerkant gaat dat vanzelf. Die collega kwam met verhalen aanzetten dat ik misschien wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb en dat 1 op de 3 vrouwen een miskraam krijgt. Je snapt wel dat dat mij nu dus super onzeker maakt, en ik ben al zo'n stresskip! Ik moet over drie weken naar de verloskundige en zal het dan vragen, maar dat duurt nog zo lang! kunnen jullie mij misschien vertellen wat jullie denken dat het is? want ik haal toch veel onzekerheid weg door het lezen van al de verhalen op dit forum.
alvast heel erg bedankt!

Mijn andere collega's zijn trouwens erg entousiast hoor! gelukkig.

groetjes, mij
 
Maak je geen zorgen! Ik had precies zulke steken en ook dat gevoel, en soms zelfs een soort menstruatiepijngevoel. Maar alles is helemaal goed, ik kreeg een mooie echo en ik ben de eerste drie maanden nu voorbij. Bij jou gaat het vast ook goed.
 
Wat is dat voor negatieve collega zeg? Dat soort dingen zeg je toch niet tegen iemand die net zwanger is........veel tact heeft hij of zij niet vind ik.

Ik kwam er zelf met 5.5 week achter dat ik zwanger was en ik had al die tijd het gevoel gehad dat de menstruatie elk moment kon komen. Ook wat krampjes en gewoon net zoals altijd voor de menstruatie. Volgens mij kan het heel normaal zijn dat je zoiets voelt.

Je moet trouwens ook maar zo denken, ongeveer 8 op de 10 zwangerschappen komen die eerste akelige drie maanden prima door. Je hebt veeeeel meer kans om bij die groep te horen. Ik snap wel dat het eng blijft, ik was ook blij toen ik die tijd achter me had. Maar blijf positief, er groeit tenslotte een wondertje in je :)

Heel veel groetjes, Jane
 
die cijfers van 1 op 3 waar je collega het over had, daar heb ik dus nergens iets over gelezen. En ik heb toch menig boek en tijdschrift en webpagina doorgespit toen ik net zwanger was. Overal zie je cijfers van 8 op 10 waar het wel goed gaat.
 
Onzekere anoniem,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Inderdaad niet erg tactisch van die collega zeg! Ik heb de cijfers waar hij of zij het over heeft gehad ook ergens gelezen, maar dan ging het over ongeveer 50% van de zwangerschappen die misgaat, maar dit is heel anders dan dat je collega het vertelt. Het schijnt dat een groot aantal zwangerschappen misgaat in de eerste 2 weken na de bevruchting, dus voordat je uberhaupt weet dat je zwanger bent.
Zoals Jane ook zegt, er is veel meer kans dat het goed gaat, maar liefst 80%! Ik begrijp dat je bang en onzeker bent, maar laat je niet van je stuk brengen hoor! Geniet van je prille zwangerschap, en gewoon positief blijven denken. Over een paar weekjes zal je bij je verloskundige zien dat alles goed is, en dat je voor niets zo druk hebt gemaakt.
Veel sterkte, en vooral geluk gewenst!
Liefs, Marjon
 
hartstikke bedankt voor al die positieve berichtjes, voel me toch wel wat beter.
vooral de cijfers van 1op8 klinkt inderdaad beter dan wat mijn collega zei.
nogmaals bedankt en voor jullie ook allemaal veel geluk!!!!

 
sta eens wat sterker in je schoenen meid.
je moet je nooit laten opnaaien door jan en alleman...ze hebben namelijk altijd wat te zeuren en hangen allemaal spookverhalen op. zo zit de mens schijnbaar in elkaar.
ik heb vanaf het begin al heel erge menstruatie krampen. je baarmoeder gaat nu groeien enzo. logisch dat je dat voelt toch?!
ik heb ook steken enz. gehad en ben nu 28wk zwanger.
en zeg maar tegen die collega dat ie de volgende keer maar z'n mond moet houden en dat je je niet gek laat maken en dat ie maar tegen anderen leuke verhalen gaat ophangen. (grrrr)

heel veel succes meid en laat je niet gek maken, geniet van je zw.schap.

liefs sandy
 
Ik ben nu ook zwanger...net hoor ik weet het officieel pas 2 dagen...
En heb ook dagen voor mijn test en nu ook af en toe krampjes en steekjes....blijkbaar is dit vrij normaal.
Een buitenbaarmoedelijke zwangerschap heeft mijn moeder ooit gehad.....dat is toch wel pijnlijker als ik haar moet geloven dan die steekjes die wij hebben.... Vroeg aan mijn moeder ook (door die steekjes) hoe een miskraam voelt....zei zei die ik heb gehad die voel je wel hoor, je weet dan precies dat het niet goed is! Dus niet te veel zorgen maken...doe ik ook hoor..maar we moeten het positief bekijken toch!
 
Terug
Bovenaan