erg onzeker

goeden avond dames,

ik heb eind mei van dit jaar de eerste miskraam gehad. ik was toen in de 8ste week en het vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien. 3 dagen later kreeg ik spontaan een miskraam. alles was nog niet weg na 10 dagen hier heb ik medicijnen voor gekregen, die vaginaal in gebracht moest worden.
tot die tijd had ik nergens last van, waarvan ik dacht dat het mis zou kunnen gaan.

eind juli heb ik weer een test gedaan. deze was positief. verloskundige kon eerst niets zien zijn we door verwezen naar het ziekenhuis. de gynaecoloog zag gelijk iets en er klopte een iets (wat het hartje moest worden) dolllllllllllllll blij waren wij. dit was in de 6de week. en dat was eind augustus.
de gynaecoloog wilde mij 2 weken later nogmaals zien. vol hoop gingen we er heen. en weer was het mis! het vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien. ik wilde het nu niet afwachten en heb er medicijnen voor gekregen die de miskraam opwekken en die vaginaal ingebracht moest worden. na ongeveer 3 uur kwam het ook allemaal los. 2 weken later bloedde ik nog. voor controle bij de gynaecoloog bleek er nog wat weefsel te zitten. op 10 september kreeg ik alsnog een curettage. waar ik ook nog 10 dagen van bloedde.

tot aan nu heb ik nog buik en rug klachten.
voor 3 en een halve week terug ben ik naar de huisarts geweest. bloed was goed geen ontsteking,
urine was goed. en ik bleek niet zwanger. maar ja dat had ik ook niet anders verwacht.
HA heeft mij door verwezen naar de gynaecoloog. waar ik vorige week terecht kon.
hij zag wel baarmoederslijmvlies en dacht dat ik nog moest menstrueren (dat moest ik ook nog) hij vroeg of ik eventueel zwanger kon zijn en hij wil mij over 2 weken weer zien. in de auto begon ik erg te twijfelen ik zal toch niet.................... een zwangerschapstest gehaald en later op de dag een test gedaan (ik durfde eigenlijks niet)
ja ik ben zwanger!!!!!
maar ik voel me niet zwanger. last van mijn buik en rug. ook heb ik er een heel slecht gevoel over dat het niet goed is.
ik heb niet de verschijnselen van een zwangerschap. dat vind ik.

heeft iemand tips hoe ik met die onzekerheid om kan gaan. 2 weken is niks maar voor mij duurt het veeeeelllllllllll te lang. ik kan ook moeilijk mijn gedachten verzetten.

groetjes

Ach meid ,
Ik heb het zelf 8 keer meegemaakt en weet heel goed hoe je je voelt! Kan je alleen niet helpen met de onzekerheid om te gaan.Had zelf ook allerlei rituelen,voelen of mijn borsten nog wel pijn deden,ieder w.c papiertje werd onder de microscoop gelegd,om te kijken,en vrezen of er toch geen bloed aanzat.Heb ook liters water gedronken zodra ik weer zwanger was,óm maar te gaan plassen en die papiertjes te zitten bekijken.Stapelgek werd ik er op een gegeven moment van.De tijd gaat er niet sneller van helaas.Probeer toch zomin mogelijk te stressen,en maar afwachten,en ik weet dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is.Ik ben heel eigenwijs door blijven zetten,kon gewoon niet geloven dat het nooit zou lukken.Ook omdat we allebei binnenstebuiten zijn gekeerd,en er nooit een reden is gevonden waarom het bij ons mis ging. Uiteindelijk na bijna 6 jaar werd mijn oudste dochter geboren,en ze is alle ellende dubbel en dwars waard geweesd! Drie jaar later werd mijn tweede dochter geboren,zonder dat er ook maar iets fout ging.En nu ben ik over twee weken uitgerekend van ons derde meisje. Vergeet alleen nooit die pijn en verdriet die ik gehad heb,dat heeft ook zéker de hele eerste goede zwangerschap verpest,en heb ook niet echt van de tweede kunnen genieten,het blijft toch knagen. Wens je heel veel sterkte de komende weken,en laat je even horen hoe het afloopt?
Dikke knuffel ,Diana

en mijn gevoel klopt. het vruchtje is niet verder gegroeid dan 5 weken.
we moesten anders al in de 7de of 8ste week moeten zitten.

ik heb er nu voor gekozen om af te wachten.
ik voel nu wel het een ander rommelen maar tot nu toe is er nog niets gekomen.

ik voel me er vrij rustig onder. komt ook al wel dat ik het gevoel had dat het niet goed zat.

thanks voor je verhaal, Diana.

liefs angela

Meid,

Hoe is het nu met je? Opnieuw zwanger of weer opnieuw miskramen gehad? Ik hoop dat je nu toch zeker een gezond kindje zal hebben of zal baren binnenkort.

Liefs

Terug
Bovenaan