Erg veel aangekomen

Hallo,
Ik ben vandaag 29 weken zwanger en al dik 16 kilo aangekomen. Helaas is bij 13 weken bekkeninstabilitiet geconstateerd en dan is iedere extra kilo niet handig. Gelukkig doet de kleine het goed en dat is het belangrijkste. Die kilo's gaan er uiteindelijk wel een keer van af. Maar ik krijg erg veel reacties van mensen die denken dat ik al uitgeteld ben. Lijkt alsof ik flink boven het gemiddelde lig met de kilo's. Ook op internet lees ik dat de meeste rond de 10-12 kilo zijn aangekomen. Hoe is dit bij jullie? Zijn er meer die zo veel al zijn aangekomen?

Groetjes, Meipke

Hai Meipke,

Ik heb hetzelfde hoor, ben nu 27 weken zwanger en inmiddels al 9 kilo aangekomen, ik weet dat het redelijk normaal is, maar ik heb echt zelf het idee dat het heel veel is!
Mensen om me heen zijn helemaal niet zoveel aangekomen!!!
En dan denk ik steeds, oh oh, ik moet nog 13 weken hoeveel komt er dan nog bij!

Maarja, kan niets anders doen dan een beetje opletten wat ik eet en hopen dat het niet te erg wordt, hahahaa....

XESX

Hai,

Hier nog zo'n dikke... Mijn vriendin is zwanger van een tweeling en nog maar 5 kilo aangekomen bij 22 weken..... Ik ben 27 weken zwanger van een eenling en al iets van 15 kilo aangekomen. HELP!!! Maargoed ik heb dan ook wel een niet te stillen eetlust af en toe. Bij de eerste ben ik in totaal 25 kilo aangekomen. Na de bevalling vielen er 6 kilo af maar de rest bleef hardnekking plakken. Ik heb toen hard gesonjabakkerd en dat helpt fantastisch. Ik was daarmee snel nog eens 11 kilo kwijt dus 17 in totaal. De rest van de 25 kilo zijn meegegaan naar deze zwangerschap aangezien er weinig tijd tussen heeft gezeten. Ik ben ook nog aangekomen van de hormonen helaas. (ivf). Ik krijg heel vaak de vraag of het er 2 zijn en of ik niet eens met verlof moet. NEEEHEEEE ik ben pas 27 weken! Het nare is dat ik de vorige ronde wel zwanger was van een tweeling en er eentje het niet heeft gered. Mensen die dit niet weten vragen gewoon of het er 2 zijn. Ik zeg dan maar niks want tja weten zij veel.

Mss moeten we als we zijn bevallen een lijnforum opzetten ofzo...

gr.Ing

Hoi Mepke,

Ben nu 28 weken zwanger van de derde en 9 kilo aangekomen.
Bij de eerste in totaal 24 kilo en de tweede 21!
Gemiddeld zeggen ze dat je een pond per week aankomt, maar bij mij is het op het moment een kilo per week, dus het zal wel weerrichting de 21+ gaan, zucht...

Ik zie dat dit onderwerp inderdaad al op het forum staat.
Blijkbaar leeft het dus behoorlijk bij sommige zwangere.

Tja, 29 weken zwanger en toch alweer 16 kilo zwaarder. Ik blijf het veel vinden en lees weinig berichten die ook zo veel aankomen.

Maar verder gezond. Dus dat is het belangrijkste.

Terug
Bovenaan